Hlavní obsah

Test Hondy CBR600RR: Jako břitva

Novinky, Martin Machala (Autor je redaktorem Světa motorů)

Honda CBR600RR prošla pro letošek výraznou modernizací. Patří stále k nejlepším supersportům? Svezete se rádi hodně rychle, ale litry jsou na vás moc mohutné? Zkuste se poohlédnout po kompaktnější šestistovce, která vás povozí taky hodně rychle a navíc se lépe ovládá.

Článek

Nic nového pod sluncem

I když se jedná o kompletně přepracovaný stroj, na první pohled to moc nepoznáte. Snad jenom vstup vzduchu mezi předními světlomety dává tušit, že před vámi stojí nový supersport. Jinak je to opět typická Honda. Třeba proti "er-šestce" od Yamahy trochu nevýrazná, ale zase elegantní.

Testovaný stroj měl místo sedadla kryt, pro dva ale tahle motorka stejně není. Nový je také přístrojový štít.

Jsou i silnější

V kategorii supersportovních šestistovek je každý rok dusno. Konkurence se předhání, kdo přijde s lehčí konstrukcí a nejsilnějším motorem. Jak je na tom Honda CBR600RR? Co se týče hmotnosti, tak hodně dobře. Z elitních soupeřů (Kawasaki Ninja ZX-6R, Suzuki GSX-R 600 a Yamaha YZF-R6)je Honda nejlehčí. Jako jediná se totiž dostala pod 160 kg.

S výkonem je to už horší. Se svými 88 kW si CBR600RR moc vyskakovat nemůže. Zcela nový motor má ale jiné kvality. Ve třídě je nejkompaktnější a nejlehčí. Nám se zamlouval hlavně jeho kultivovaný projev. I když Hondu pořadně chytnete pod krkem, pohonná jednotka se pořád chová docela spořádaně. Třeba "er-šestka" je daleko brutálnější.

Co říct k řazení? No snad jenom to, že šlo jako po másle.

Podvozek jedna báseň

Mezi největší přednosti nové Hondy CBR600RR patří naladění podvozku. Do zatáček se tahle motorka sklápí úplně sama, "na koleno" si za chvilku troufne i méně zkušený jezdec. A při tom je podvozek pořád dostatečně komfortní, takže se ani nemusíte bát protáhnut CBR600RR městem.

Přední brzda Tokico brzdila jedna radost, její účinek se navíc bezvadně dávkoval. Zadní Nissin pomáhala hlavně na mokru.

Každá legrace...

...něco stojí. Zaplatit musíte i tuhle horkokrevnou japonku. A že není zrovna levná, o tom snad ani nemusíme mluvit. Honda CBR600RR totiž přijde na 299 900 Kč.

Technické údaje Hondy CBR600RR
Motorřadový čtyřválec
Chlazeníkapalinou
Rozvod/počet ventilůDOHC/16
Vrtání a zdvih67 x 42,5 mm
Zdvihový objem599 ccm
Největší výkon88 kW při 13 500 ot./min
Točivý moment66 N.m při 11 000 ot./min
Převodovkašestistupňová
Sekundární převodřetězem
Zdvihy kol P/Z120/120 mm
Brzdy P/Zdvoukotoučová 310 mm/kotoučová 220 mm
Rozvor kol1375 mm
Výška sedla820 mm
Vnější rozměry2010 x 685 x 1105 mm
Hmotnost (bez nápní)155 kg
Objem nádrže18 l
Cena299 900 Kč

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám