Článek
Nic nového pod sluncem
I když se jedná o kompletně přepracovaný stroj, na první pohled to moc nepoznáte. Snad jenom vstup vzduchu mezi předními světlomety dává tušit, že před vámi stojí nový supersport. Jinak je to opět typická Honda. Třeba proti "er-šestce" od Yamahy trochu nevýrazná, ale zase elegantní.
Testovaný stroj měl místo sedadla kryt, pro dva ale tahle motorka stejně není. Nový je také přístrojový štít.
Jsou i silnější
V kategorii supersportovních šestistovek je každý rok dusno. Konkurence se předhání, kdo přijde s lehčí konstrukcí a nejsilnějším motorem. Jak je na tom Honda CBR600RR? Co se týče hmotnosti, tak hodně dobře. Z elitních soupeřů (Kawasaki Ninja ZX-6R, Suzuki GSX-R 600 a Yamaha YZF-R6)je Honda nejlehčí. Jako jediná se totiž dostala pod 160 kg.
S výkonem je to už horší. Se svými 88 kW si CBR600RR moc vyskakovat nemůže. Zcela nový motor má ale jiné kvality. Ve třídě je nejkompaktnější a nejlehčí. Nám se zamlouval hlavně jeho kultivovaný projev. I když Hondu pořadně chytnete pod krkem, pohonná jednotka se pořád chová docela spořádaně. Třeba "er-šestka" je daleko brutálnější.
Co říct k řazení? No snad jenom to, že šlo jako po másle.
Podvozek jedna báseň
Mezi největší přednosti nové Hondy CBR600RR patří naladění podvozku. Do zatáček se tahle motorka sklápí úplně sama, "na koleno" si za chvilku troufne i méně zkušený jezdec. A při tom je podvozek pořád dostatečně komfortní, takže se ani nemusíte bát protáhnut CBR600RR městem.
Přední brzda Tokico brzdila jedna radost, její účinek se navíc bezvadně dávkoval. Zadní Nissin pomáhala hlavně na mokru.
Každá legrace...
...něco stojí. Zaplatit musíte i tuhle horkokrevnou japonku. A že není zrovna levná, o tom snad ani nemusíme mluvit. Honda CBR600RR totiž přijde na 299 900 Kč.
Technické údaje Hondy CBR600RR | |
Motor | řadový čtyřválec |
Chlazení | kapalinou |
Rozvod/počet ventilů | DOHC/16 |
Vrtání a zdvih | 67 x 42,5 mm |
Zdvihový objem | 599 ccm |
Největší výkon | 88 kW při 13 500 ot./min |
Točivý moment | 66 N.m při 11 000 ot./min |
Převodovka | šestistupňová |
Sekundární převod | řetězem |
Zdvihy kol P/Z | 120/120 mm |
Brzdy P/Z | dvoukotoučová 310 mm/kotoučová 220 mm |
Rozvor kol | 1375 mm |
Výška sedla | 820 mm |
Vnější rozměry | 2010 x 685 x 1105 mm |
Hmotnost (bez nápní) | 155 kg |
Objem nádrže | 18 l |
Cena | 299 900 Kč |