Ještě nedozněly poslední slova Ghosna, když krachem skončily velké námluvy GM-Renault [celá zpráva] a už je tu "velký šéf" s novou nabídkou k průmyslovému sňatku. Ghosn doslova řekl, že by uvítal partnerství s Fordem nebo Chryslerem. Podle jeho slov však není třeba nic uspěchat.

Nyní je zapotřebí u obou zmíněných koncernů stabilizovat ekonomickou a výrobní situaci. Pokud by se tedy o spolupráci začalo jednat, přicházel by v úvahu nejdříve rok 2009.

Ale problémy amerických automobilek nemusejí být tím jediným, co Ghosna tlačí. Především je to problém s vlastním plánem obnovy modelových řad, který byl podle mnohých odborníků poněkud přehnaný.

Do roku 2009 má být na trhu 26 nových modelů. Začíná se nyní s twingem, koleosem a další vozy budou následovat. Jenže právě velká ofenzíva znamená i neskutečně vysoké náklady na změny výrobních technologií a lidské zdroje. To by mohlo Renault-Nissan uvrhnout do velkých finančních problémů, takže by jej pak už nikdo ani nechtěl.