Namibie ukázala automobilům svou drsnou tvář, ale právě to Volkswagen chtěl. Snažil se totiž předvést, že jejich nový vůz dokáže zvládnout i ty nejtěžší terénní zkoušky.

Také i proto se automobily zahalily do kamufláže a spíš než na svojí tvář se snažily poukázat na novou technologii Track Field, což je něco podobného, jako má Land Rover ve svém Terrain Response. Podvozek se při sepnutí tohoto módu zvýší, jinak reaguje ABS, ESP, aktivuje se pomocník pro sjíždění kopců a vyjíždění svahů, změní se reakce na plynový pedál a především elektronické uzávěrky diferenciálů začnou pracovat mnohem dříve.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.

Ačkoli automobil moc ze svého vzhledu neukázal, Volkswagen překvapivě dal k dispozici několik technických dat a specifikací, které budou v sériové verzi. Především je jasné, že o pohony se budou starat tři zážehové jednotky TSI s výkony 110, 125 a 147 kW a samozřejmě i známé turbodiesely 2.0 TDI se 103 a 125 kW. Podvozek je převzatý z Golfu (vpředu McPherson, vzadu víceprvkový závěs). Bude však pořádně vyztužen, aby vydržel terénní nápor. V nabídce se objeví dvě verze vozu - silniční a terénní. Rozlišovat se budou v předním nárazníku, který určí přední nájezdový úhel (18 resp. 28°).

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.

Automobil nabídne ve své příplatkové výbavě i několik zajímavých technologií, které v jiném SUV nenajdete. Tak například to je automatický parkovací systém, který už dnes má MPV Touran. Druhý systém využijí pravidelní návštěvníci Namibie. Navigace totiž dokáže vkládat již projeté body do mapy, takže se pak můžete po stejné trase vrátit zpět, aniž byste třeba v poušti zabloudili. Jistě se tento systém využije i v našich širých rodných lánech řepky olejné.