Hlavní obsah

Motor 1.6 FSI bude historií, nahradí ho menší turbo

Novinky,

Jeli jste někdy ve Škodě Octavia 1.6 FSI do táhlého kopce? Pokud ano, tak asi souhlasíte s tím, že takhle dlouhé chvilky a zuřivé podřazování jste už dlouho nezažili. Takže si můžeme cinknout šampuskami, 1.6 FSI odchází.

Článek

A co tento motor nahradí? Nic jiného, než přeplňovaný čtyřválec o objemu ještě dvě deci menším. Šestnáctistovkových 85 kW nyní nahradí čtrnáctistovkových 90 kW, a to při snížené spotřebě paliva. Uvidíme, jak to bude s pružností motoru a jeho turboefektem, ale ze zkušenosti s výkonnějšími verzemi se 103 a 125 kW by to nemuselo být až tak špatné.

Ovšem je tu nasnadě, že nasazení do velkých automobilů, jako je již zmíněná octavia může být problémem. Objem v tomto případě lze nahradit jen velmi těžko, zvlášť v nižších otáčkách při podřazování. Nechme se tedy překvapit, jak se bude vůz chovat v prvních testech, které však přijdou až za dlouho.

Jako prvnímu se totiž rozbuší nejslabší jedna-čtyřkové srdce TSI malému Volkswagenu Golf. Takže tady se bude moct poprvé vyzkoušet jeho kompletní charakteristika, která vypadá následovně: 90 kW je k dispozici mezi 5000 - 6000 ot./min, točivý moment 200 N.m pak v rozmezí 1500 - 3000 ot./min.

Reklama

Související témata:

Související články

Volkswagen Touran dostane nové motory

Pro Volkswagen Touran se v dalších týdnech objeví dvě nové pohonné jednotky, rozšiřující současnou nabídku pěti agregátů. Zážehový motor TSI má objem 1,4...

První kilometry s Volkswagenem Golf GT

Dostali jsem možnost absolvovat první kilometry s novými motory 1.4 TSI, které jsou nyní instalovány v modelech Volkswagen Golf, Golf Plus, Touran a Jetta....

Výběr článků

Načítám