A co tento motor nahradí? Nic jiného, než přeplňovaný čtyřválec o objemu ještě dvě deci menším. Šestnáctistovkových 85 kW nyní nahradí čtrnáctistovkových 90 kW, a to při snížené spotřebě paliva. Uvidíme, jak to bude s pružností motoru a jeho turboefektem, ale ze zkušenosti s výkonnějšími verzemi se 103 a 125 kW by to nemuselo být až tak špatné.

Ovšem je tu nasnadě, že nasazení do velkých automobilů, jako je již zmíněná octavia může být problémem. Objem v tomto případě lze nahradit jen velmi těžko, zvlášť v nižších otáčkách při podřazování. Nechme se tedy překvapit, jak se bude vůz chovat v prvních testech, které však přijdou až za dlouho.

Jako prvnímu se totiž rozbuší nejslabší jedna-čtyřkové srdce TSI malému Volkswagenu Golf. Takže tady se bude moct poprvé vyzkoušet jeho kompletní charakteristika, která vypadá následovně: 90 kW je k dispozici mezi 5000 - 6000 ot./min, točivý moment 200 N.m pak v rozmezí 1500 - 3000 ot./min.