Jednoválcová rodinka Aprilií Pegaso se letos rozrostla. Ke Stradě a Trailu se přidává provedení Factory, které by mělo být vrcholem celé modelové řady.

Jako ze salónu

Provedení Factory se od svých dvou sourozenců odlišuje efektními zlatými koly s drátěným výpletem, hliníkovými řídítky nebo vyšší sedačkou. Strada a Trail nemají ani brzdu s radiální pumpou. Stejně tak i karbonové díly jsou vyhrazeny pouze pro Pegaso Factory. Testovaný motocykl byl ještě navíc vybaven efektními kryty na řídítkách.

I jeden válec stačí

Jednoválcová Pegasa se dodávají ve dvou výkonových provedeních - motor od firmy Minarelli je naladěn buď na 25 nebo na 35 kW. My jsme se svezli se silnější verzí. Pohonná jednotka si s lehkým strojem v pohodě poradila, po městě jsme se s aprilkou pohybovali hodně svižně. Vadila nám jenom hodně krátká jednička. Rozjezd na semaforech tak zrovna rychlý nebyl...

Když na to přišlo, s Pegasem jsme se bez obav vydali i na dálnici. Ochrana proti větru sice nebyla úplně nejlepší, jednoválci ale dálniční tempo žádné problémy nedělalo.

Od italského motocyklu bychom čekali trochu hlasitější projev. Dva výfuky svoje možnosti kdovíjak nepředvedly.

Žehlička

Ve městě číhá na motocyklistu spousta nástrah - pozor si je třeba dát na nejrůznější výmoly, kanály, dobře se nejezdí ani po tramvajovém pásu. Všechny městské nástrahy zvládlo Pegaso s přehledem, hodně se nám líbila přední brzda. Terénní testy však hned zkraje zkazilo silniční obutí, se kterým se pohybovat mimo nezpevněné cesty moc nejde.

Kdo hledá, najde

Trochu jsme se zapotili při hledání hrdla nádrže. Abychom se k němu vůbec dostali, museli jsme nejprve zapnout zapalování, poté zmáčknout příslušné tlačítko na řídítkách a pak ještě odjistit plastový kryt, pod kterým jsme už naštěstí nádrž objevili.

Cena potěší

Silnou stránkou Aprilie Pegaso je i cena. Strada přijde už na 179 000 Kč, testované provedení Factory je však dražší - připravte si 205 000 Kč.

Technické údaje Aprilia Pegaso 650 Factory
Motor jednoválec
Chlazení kapalinou
Rozvod/počet ventilů SOHC/4
Vrtání a zdvih 100 x 84 mm
Zdvihový objem 660 ccm
Největší výkon 35 kW při 6000 ot./min
Točivý moment 59 N.m při 5000 ot./min
Převodovka pětistupňová
Sekundární převod řetězem
Zdvihy kol P/Z 140/130 mm
Brzdy P/Z kotoučová 320 mm / kotoučová 240 mm
Rozvor kol 1479 mm
Výška sedla 780 mm
Vnější rozměry 2173 x 810 mm
Hmotnost (bez nápní) 168 kg
Objem nádrže 16 l 
Cena 205 000 Kč