Hlavní obsah

Volkswagen představuje sedmistupňovou DSG

Novinky,

Automatická převodovka s dvojicí klasických spojek už dnes není žádnou novinkou. Jenže Volkswagen nyní představuje sedmistupňovou verzi, která nemá jen o stupeň víc, ale její konstrukce je dost jiná.

Článek

Nová sedmistupňová převodovka DSG přinese ty samé kladné vlastnosti, jako současná šestistupňová varianta, jen zlepší rozvrstvení jednotlivých převodů, upraví tak hladkost běhu a sníží spotřebu. Nová DSG má kódové označení DQ200, pod nímž bude vystupovat ve všech servisech.

Vyšší účinnost převodovky se však také projeví v její konstrukci. Současný "šestikvalt" má totiž spojky ponořené do olejové lázně pro lepší chlazení. Novinka už má obě spojky suché s organickým obložením. Právě chlazení je i přes použití suché skříně lepší, než tomu bývalo.

Se sedmi stupni byla také zredukována hlučnost převodovky o neuvěřitelných 75 procent. Mazání kol je nyní provedeno dvojicí separátních okruhů, když jeden maže kola a druhý synchrony. Odstraněním ponoření spojek do oleje se snížilo naplnění převodovky olejem ze šesti litrů na 1,7 l.

Kdy a proč?

Převodovky DSG se představily v roce 2003. Jejich hlavní zbraní byla a je rychlost přeřazení. Základem převodovky DSG je stará známá tříhřídelová šestistupňová převodovka VW. Uvnitř je dvojice paralelně uspořádaných převodovek, se dvěma vstupními a dvěma výstupními hřídeli. Elektronicko-hydraulický modul je vlastně stále o krok napřed.

Například při rozjezdu je zařazen jak první, tak i druhý převodový stupeň. Pokud se rozjíždíte pomalu, jednička klasicky funguje a dvojka je rozpojená. Pak se zařazuje dvojka, ale jen tím, že se vlastně připne a postupně se uvolňuje jednička. Oba stupně jsou však zůstávají zařazeny současně. Když se otáčky šplhají k hranici přeřazení na trojku, vypojená jednička vyskočí a zasouvá se trojka. Opět se čeká na ideální okamžik pro přesunutí obou zařazených rychlostí. Celé řazení tak trvá 0,3 až 0,4 s.

Reklama

Související články

Dvouspojková převodovka i pro Volvo

Podle časopisu WhatCar? se již dnes pracuje na konstrukci dvouspojkové převodovce pro švédskou automobilku Volvo. Tato technologie je vyvíjena ve spolupráci...

Výběr článků

Načítám