Nová sedmistupňová převodovka DSG přinese ty samé kladné vlastnosti, jako současná šestistupňová varianta, jen zlepší rozvrstvení jednotlivých převodů, upraví tak hladkost běhu a sníží spotřebu. Nová DSG má kódové označení DQ200, pod nímž bude vystupovat ve všech servisech.

Vyšší účinnost převodovky se však také projeví v její konstrukci. Současný "šestikvalt" má totiž spojky ponořené do olejové lázně pro lepší chlazení. Novinka už má obě spojky suché s organickým obložením. Právě chlazení je i přes použití suché skříně lepší, než tomu bývalo.

Se sedmi stupni byla také zredukována hlučnost převodovky o neuvěřitelných 75 procent. Mazání kol je nyní provedeno dvojicí separátních okruhů, když jeden maže kola a druhý synchrony. Odstraněním ponoření spojek do oleje se snížilo naplnění převodovky olejem ze šesti litrů na 1,7 l.

Kdy a proč?

Převodovky DSG se představily v roce 2003. Jejich hlavní zbraní byla a je rychlost přeřazení. Základem převodovky DSG je stará známá tříhřídelová šestistupňová převodovka VW. Uvnitř je dvojice paralelně uspořádaných převodovek, se dvěma vstupními a dvěma výstupními hřídeli. Elektronicko-hydraulický modul je vlastně stále o krok napřed.

Například při rozjezdu je zařazen jak první, tak i druhý převodový stupeň. Pokud se rozjíždíte pomalu, jednička klasicky funguje a dvojka je rozpojená. Pak se zařazuje dvojka, ale jen tím, že se vlastně připne a postupně se uvolňuje jednička. Oba stupně jsou však zůstávají zařazeny současně. Když se otáčky šplhají k hranici přeřazení na trojku, vypojená jednička vyskočí a zasouvá se trojka. Opět se čeká na ideální okamžik pro přesunutí obou zařazených rychlostí. Celé řazení tak trvá 0,3 až 0,4 s.