"Stříbrný šíp" z padesátých let byl poháněn motorem o obsahu 2,9 litru s maximálním výkonem 240 kW (310 koní) a nejvyšší rychlostí překračující 300 km/h, zajímavé je , že vážil pouhých 1117 kg. I díky tomu dokázal vyhrát pět prestižních závodů (Mile Miglia, Targa Florio, Tourist Trophy, Eifeltrennen a Švédské Grand Prix). Ani design za výkonem nezaostával a elegantní protáhlé křivky podporující skvělou aerodynamičnost vozu jenom "třístovce" pomohly stát se legendou.

Zajímavost 
Jak uvádí červencové vydání české verze časopisu AUTOCAR, polský restaurátor veteránů Robert Futrak se nového SLR nemohl dočkat tak, že si nakonec postavil vlastní.  Po dvou letech práce vyjel ze své garáže s věrnou kopií nového SLR, když jako základ použil Mercedes 500 SEC z roku 1986. Vodítkem mu přitom byly pouze fotografie studie Vision SLR a malý model z hračkářství. 

Nový sporťák od Mercedesu má z původního SLR čerpat inspiraci a nabízet všechny dostupné moderní vymoženosti. Pohánět jej má motor vyvinutý dceřinnou firmou Mercedes-AMG a dle oficiálních stránek automobilky Mercedes-Benz má být "mostem mezi minulostí a budoucností". Za kvalitu automobilu jistě hovoří osvědčená spolupráce Mercedesu a jeho partnera v soutěži Formule 1, automobilky McLaren.

Inovace ovšem nezůstaly jen u motoru. Nové SLR bude vybaveno vysoce výkonnými sportovními brzdami, při jejichž konstrukci byly využity umělými vlákny vyztužené kompozitní materiály s vysokou odolností proti opotřebení.

Kapota vozu, taktéž z kompozitních materiálů, je navržena tak, aby splňovala vysoké nároky na bezpečnost a praktičnost, jak jen je to u sportovního vozu možné. Podle automobilky Mercedes-Benz bude nová karoserie znamenat posun ve schopnosti absorbce nárazové energie.

Na podrobnější informace je nutné si počkat do podzimu, kdy se má uskutečnit světová premiéra nového Mercedes-Benz SLR McLaren.