Tato informace byla již delší dobu známá jen v rovině spekulace, ale nyní je vše oficiálně potvrzeno. Vůz bude v Evropě prodáván, a to možná ještě tento rok.

HHR staví na podobném základu jako PT Cruiser - retrovizáž, prostornost a variabilita. Právě prostornost by měla být u modelu největší zbraní, protože HHR je klasický americký velkoprostorový van. Není sice žádným extrémním gigantem (na délku měří "jen" 4,47 m), ale i tak poskytne opravdu hodně místa pěti osobám.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.

Automobil je na americkém trhu nabízen pouze s pohonem předních kol se zážehovými motory o objemech 2,2 (111 kW) a 2,4 l (130 kW).

Dva diesely Chevrolet

Chevroletu na českém trhu dlouho scházely turbodiesely, které jsou u nás čím dál víc žádané. Jako první s ním přišla loni na konci podzimu Chevrolet Captiva. Ta má pod kapotou klasický čtyřválec 2,0l s common railem druhé generace a turbodmychadlem s variabilním nastavením lopatek. Největší výkon motoru je 110 kW a točivý moment 320 N.m vrcholí ve 2000 ot./min.

:. Chevrolet Captiva má pod kapotou už od počátku prodejů turbodiesel a můžeme říct, že se s ním jede velmi dobře. (Foto: NOVINKY/Jan Čech. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.)

Tentýž motor můžeme najít i ve velkém sedanu Epica, kam byl beze změny nasazený. To třetí a poslední model, kde se diesel před nedávnem objevil, je model Lacetti. Zde pracuje opět týž dvoulitrový agregát, jenže se sníženým výkonem. Turbodmychadlo totiž nemá stavitelné lopatky, takže motor nemůže tak pružně reagovat na pokyny plynového pedálu. Výsledný výkon je 89 kW.

Chevrolet uspořádal pro novináře zajímavou akci, kde se dalo se všemi modely svézt a porovnat, jak se chová motor v tom kterém voze. Agregát překvapil svou pružností - nechal si líbit i otáčky lehce nad 1000/min, kdy sice už "škytal" a měl nevyrovnaný chod, ale stále byl schopen táhnout. Největší sílu vykazuje motor mezi 2000 až 3000 ot./min. Ovšem zajímavá byla zkušenost s hlukem. Když motor jel pod zátěží na 2000 ot./min, byl hlasitější, než o tisíc otáček výš. Ideální otáčky na jízdu jsou tak lehce nad 3000 ot./min, kdy do kabiny vozu už proniká jen hluk od kol a aerodynamických prvků. Proto ani nezamrzí absence šestky na převodovce.

Epica nás překvapila spíš svými horšími jízdními vlastnostmi. Ty bohužel nejsou nijak skvělé a komfortně nastavené odpružení s těžkým motorem vpředu si trochu neví rady. V zatáčkách je přikleknutí na přední vnější kolo značné a jízdní stopa není přesná. Navíc řízení není ideální a neposkytuje řidiči dostatečnou odezvu od kol.

Chevrolet Epica má až moc měkce nastavený podvozek. Všiměte si označení VCDi na motoru - písmeno V znamená "Variabilní" a poukazuje na systém turbodmychadla. (Foto: NOVINKY/Jan Čech. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.)

To mnohem větší radost jsme měli ze slabšího modelu Lacetti SW. Na tento vůz je diesel ideální kombinací a jízdní vlastnosti se nám zdály mnohem čitelnější, než u Epicy.

Chevrolet Lacetti překvapil. I přes nižší výkon byla jízda ve voze příjemná, a automobil seděl na vozovce lépe než Chevrolet Epica. Motor má označení TCDi, tedy nedisponuje variabilním nastavením lopatek turbodmychadla. (Foto: NOVINKY/Jan Čech. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.)