Podobný stroj dosud Hodně docela chyběl. Skútry SH125i a SH150i se sice po městě proháněly hbitě, někomu by ale mohlo být 14, resp. 16 koní málo. To SH300i už nabídne velmi solidních 27 koní.

Stříbrný fešák

Honda SH300i je možná trošku nenápadný stroj, ale na druhou stranu nepostrádá eleganci. Moc se nám líbil světlomet umístěný na předních řídítkách - do zatáček jsme si totiž svítili. Velmi jednoduché a hlavně praktické řešení.

Šestnáctipalcová kola měly už i menší skútry SH125i a SH150i. Na rozměrném sedadle se sedělo dobře nejen nám, ale i spolujezdci.

:. Japonský skútr je dostatečně pohodlný i pro dvojici lidí, pod sedadlem však není úložný prostor na přilbu. (Foto: Martin Machala. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.)

Pod sedačkou je však pouze malý odkládací prostor, takže uložit integrální přilbu prostě nejde.

Pochvalovali jsme si ale přístroje. Údaje na přehledném štítu se nám neschovaly ani na slunci.

Po městě rychle

Z objemu 279 ccm dává pohonná jednotka již zmíněných 27 koní, a to při 8250 ot./min. O vstřikování se stará systém PGM-F1, který najdeme i u těch nejvýkonnějších strojů japonské značky. Honda SH300i je velmi čilá nejen ve městě. Díky dostatečně výkonnému kapalinou chlazenému jednoválci se můžete klidně podívat i za město. Skútr dokonce spolehlivě atakuje dálniční limit. S ochranou proti větru je to samozřejmě už horší. Skútr ale stráví většinu svého "života" ve městě, takže nám to ani nevadilo.

Hlavně pohodlí

Podvozek jsme si nemohli vynachválit. Spolehlivě před námi utajil i nějakou tu nerovnost, v zatáčkách nebylo po kroucení ani památky. Marná sláva, i když by někteří zapřísáhlí motorkáři na skútr v životě nesedli, do města jen těžko najdete vhodnější dopravní prostředek. V kolonách jsme se pohybovali s lehkostí a bez obav - také díky bezvadným brzdám značky Nissin.

Není z levného kraje

Kromě malého odkládacího prostoru jsme větší nedostatky nezaznamenaly. Snad jenom vyšší cena. Honda SH300i totiž přijde na 135 000 Kč, a to je na skútr už opravdu dost.

Technické údaje 
Motor čtyřdobý jednoválec
Chlazení kapalinou
Rozvod/počet ventilů SOHC/2
Vrtání a zdvih 72 x 68,5 mm
Zdvihový objem 279 ccm
Největší výkon 27 koní při 8250 ot./min
Točivý moment 26 N.m při 6000 ot./min
Příprava paliva vstřikování PGM-FI
Převodovka automatická
Zdvihy kol P/Z 102/95 mm
Brzdy/průměr kotoučové
Rozvor kol 1420 mm
Výška sedla 785 mm
Vnější rozměry 2100 x 730 x 1220 mm
Objem nádrže paliva 9 l 
Hmotnost bez náplní 162 kg
Největší rychlost 131 km/h
Cena 135 000 Kč včetně DPH