GM investovalo do výzkumu palivových článků jednu miliardu dolarů a možná, že se mu to vyplatí. Chevrolet Sequel má totiž na americkém trhu před konkurenty hodně velký náskok. Tento vůz po natankování na veřejné čerpací stanici ujel 300 mil (tedy 482,8 km), takže se blíží dojezdu automobilů s klasickým spalovacím motorem. Jedna z překážek sériového nasazení se tak pomalu, i když s obtížemi, překonává.

Vše na elektriku

Technologie palivového článku je od principu jednoduchá. Při průchodu atomu vodíku speciální mřížkou dochází ke slučování s kyslíkem a vzniká voda, která se vlivem vysokých teplot v palivových článcích mění v páru, jenž uniká z výfuku. Energie se ovšem odebírá právě z palivového článku, kde chemická reakce na mřížce nechá vzniknout elektrickému náboji. Elektrická energie se sbírá ze všech mřížek a následně se dodává do akumulátorů. Ty pak dodávají energii elektromotorům, které jsou u sequelu umístěny v pozicích jeden vpředu a dva v kolech vzadu.

:. Podvozková skupina Chevroletu Sequel. (Foto: Chevrolet. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.)

Nádrž má automobil ve zvláštním podvozku. Ten tvoří jediný komplet v němž jsou jak nádrže,m tak i palivové články, akumulátory, elektromotory a veškerá elektronika. Až 8 kg vodíku skladovaného v nádrži je pod tlakem 700 barů. Celý vůz je velmi lehký i přes 65 kg těžké akumulátory. Hliníkovo - plastová karoserie je totiž extrémně lehká, stejně jako podvozková část. Automobil má maximální rychlost 145 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za méně než 10 s.

Mezi konkurenty sequelu patří nejvíc Honda FCX, která má dojezd 270 mil (434,5 km) nebo 354 mil (569,7 km) při speciálním ekonomickém režimu.