A co je na tomto prohlášení tak zajímavé. Především to, že když současný šéf koncernu VW nastupoval do svého úřadu, prohlásil, že se automobily z jednotlivých značek musí víc odlišovat a nemají si dál konkurovat [celá zpráva]. Pokud tedy bude Seat trvat na svém novém sedanu, jenž by měl kanibalizovat na passatu, bude muset být buď o hodně levnější, a tedy i méně vybavený, nebo sportovní.

Ovšem tento automobil je zatím jen hudbou budoucnosti a Seat úplně nejdřív představí zcela jiný model - Altea Freetrack. Ten byl k vidění na ženevském autosalonu [celá zpráva] a jeho civilní verze se objeví v červnu na barcelonském autosalonu. Jedná se o klasický Seat Altea s vysokým podvozkem a pohonem všech kol, přes standardní spojku Haldex. Zájemci o vůz se však budou prý moci rozhodnout i pro automobil s pouze jedinou hnanou nápravou. Pohonné jednotky budou pořád ty staré známém koncernové čtyřválce: 2.0 TDI (103 a 125 kW) a 2.0 TFSI (147 kW).

Mnohem důležitějším modelem však bude nová ibiza. Na tu si počkáme do příštího roku, kdy se tento stěžejní model poprvé objeví. Uvidíme, zda design vozu bude následovat všechny ostatní modely značky, nebo se konečně designéři umoudří a nechají vozu samostatný vzhled.