Ta uplynulá generace S80 T6 měla objem válců 2,8 l a maximální výkon 200 kW. To je slušná porce, která však dnes již nestačí. Konkurence od Mercedesu či BMW už dávno švédskou značku předběhla. Volvo však ví, že image značky nehodlá měnit na sportovní, ale stále spoléhá na svojí konzervativní klientelu, která o moc víc nepotřebuje. Té záleží spíš na kultivovanosti.

Základ nového agregátu je v současném šestiválci 3,2 l. Jeho objem byl ale o dva decilitry zmenšen. Výkon i tak díky vysokotlakému turbu vzrostl na 209 kW a točivý moment má velmi solidních 400 N.m. Ale nemusíte se obávat, že tahle výkonová charakteristika je distribuována pouze na přední kola. Volvo dalo do T6 pohon všech kol. Škoda jen, že T6 má ještě hodně co dohánět na osmiválec, který je tedy stále nejvýkonnější variantou S80.

Čtyřkolka i pro diesel

Volvo ale nedodá pohon všech kol jen k T6. Nově je možné objednávat čtyřkolku i u nejžádanějšího dieselového motoru D5 s výkonem 136 kW.