Hlavní obsah

Aprilia NA 850 Mana: tak trochu jiná motorka

Novinky, Martin Machala (Autor je redaktorem Světa motorů)

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

U Aprilie se rozhodli pro menší motocyklovou revoluci. Že na to Aprilia NA 850 Mana nevypadá? Nenechte se mýlit, tahle italská motorka je všechno, jenom ne obyčejná.

Článek

Kdo si Aprilii pořádně prohlédne, ten přijde celé záhadě na kloub. Nic těžkého to není, stačí se jenom pozorně podívat na přední část stroje. Nezdá se vám, že tady něco nehraje? Neschází vám něco? Že by páčka spojky? Ano, už to tak bude. Aprilia NA 850 Mana opravdu přišla o páčku spojky. Jak to?

Nic složitého za tím nehledejte, tahle italská motorka prostě řadí sama. Místo přímo řazené převodovky u Many najdeme automatickou převodovku s plynule měnitelným převodem. Skútrová technika se tedy nastěhovala do motocyklu! To jsou věci...

Komu by přišel automat na motorce tak trochu zvrácený, může řadit sám. K dispozici máte hned sedm stupňů, řadí se sekvenčně buď tlačítky na řídítkách, nebo nohou. V automatickém režimu můžete zvolit jeden ze tří programů - pohodový Touring, otáčky má rád režim Sport, za deště si vyberete mód Rain.

Sporťák podle skútru

Převodovkou ale příbuznost se skútry nekončí. Příhradový rám je sice typicky motocyklovou záležitostí, jenomže při tankování zjistíte, že tady zase není něco v pořádku. Na klasickém motocyklovém místě totiž není nádrž, ale schránka na integrální přilbu. A kam že se leje benzin? No přece hezky po "skútrovsku" pod sedadlo!

:. Vpředu je místo na helmu, vzadu pak nádrž. (Foto: Aprilia. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.)

Dokonce i samotný kapalinou chlazený dvouválec má skútrové předky. V pozměněné podobě najdeme tenhle motor v gigantickém skútru Gilera 800. V aprilce nabízí výkon 75 koní.

Na Aprilii NA 850 Mana si ale musíme počkat až do léta, kdy budou známy i ceny.

Technické údaje
Motorvidlicový dvouválec
Chlazeníkapalinou
Počet ventilů8
Vrtání a zdvih88 x 69 mm
Zdvihový objem839,3 ccm
Největší výkon55,1 kW při 7250 ot./min
Točivý moment76,5 N.m při 8000 ot./min
Převodovkaautomatická s plynule měnitelným převodem
Sekundární převodřetězem
Zdvihy kol P/Z120/125 mm
Brzdy/průměrkotoučové 2x320/240 mm
Rozvor kol1463 mm
Výška sedla800 mm
Vnější rozměry2080 x 800 x 1130 mm
Objem nádrže15 l
Nejvyšší rychlostasi 200 km/h
Cenanestanovena

Reklama

Související témata:

Související články

Yamaha YZF-R6: Radost na dvou kolech

Pro rok 2006 představila Yamaha obměněný motocykl YZF-R6. Je to parádní kousek, který především potěší technickou novinkou v podobě elektronicky řízené škrticí...

Slušný naháč od BMW

BMW omladilo motocykl R1150R. Dnes má vyšší výkon, točivý moment, je lehčí, elegantnější a ve všech ohledech prostě lepší. A navíc je to naháč, kterých...

Výběr článků

Načítám