Představované WRC asi nikdy nepojede žádný závod světových rallye, ale má poukázat na to, že nejenom Škoda Auto dokáže postavit něco tak ostrého, jako je rallyový speciál.

Možná si říkáte, jak malá česká firmička dokázala něco takového postavit. Jenže pozor! Brisk je třetím největším výrobcem svíček v Evropě a dodává své výrobky třeba i Aston Martinu, Lamborghini nebo firmě Prodrive. Tak proč si nestřihnout tenhle automobilový sporťák...

Koncernový základ

Podle konstruktéra Jaroslava Macka a generálního ředitele Mojmíra Čapky je tohle auto i reminiscencí na poslední pořádnou soutěžáckou škodovku s karoserií kupé - 130 RS. Jenže u druhu karoserie všechna podobnost končí, protože vzhled je přizpůsoben staré Škodě Fabia. Přední maska, zadní světla a několik dílů jsou z tohoto vozu téměř kompletně převzaty. Důležité je však slovo téměř, protože celá karoserie je vyrobena z kevlaru, aby se snížila hmotnost vozu na minimum. Základem je trubkový rám na který jsou přimontovány komponenty. Některé díly pochází z koncernu Volkswagen, i když jejich původ byste asi jen těžko hledali. Tak třeba nápravy jsou trojúhelníkové na všech kolech, což u fabie vážně nenajdeme.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.

Podvozek má navíc mezinápravový i pasivní nápravové diferenciály s omezenou svorností a samozřejmě pohon všech kol. Aby byl zajištěn rychlý přenos výkonu na kola, je použita sekvenční šestistupňová závodní převodovka. O krocení výkonu se pak starají kotoučové brzdy od firmy Porsche (průměr 330 mm vpředu a 320 mm vzadu).

Práskněte do 500 koní

Ovšem lahůdka čeká i pod kapotou. Za přední nápravou totiž pracuje velmi známý čtyřválec 2.0 TFSI. Ale marně byste hledali spousty komponent. Základ je jen v bloku motoru. Hlava je převzatá z Audi S3, nová je klikovka, písty, ojnice... A samozřejmě se musíme zmínit o zapalovacích svíčkách - jedná se o závodní speciály Brisk Racing DOR 1O DS EVO 2. Nové turbodmychadlo dokáže naplnit (tlakem 2,5 MPa) dva litry válců tak, že výsledný výkon se vyšplhá až na 368 kW (tedy 500 koní) při 7800 ot./min a točivý moment vrcholí v 3700 ot./min hodnotou 600 N.m.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.

Maximální rychlost vozu není nijak závratná - pouze 200 km/h. Ale na rallye tohle bohatě stačí. Zato zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,7 s je opravdu parádní vizitka.