Popravdě řečeno, kdyby dalo Mitsubishi na design z velkosériového klasického modelu a zapomnělo na Concept X, asi bychom nad značkou udělali křížek a šli bychom se modlit k jiné ikoně. Jenže nyní už je vše jasné. Mitsubishi odhalilo první fotografie standardního EVO X, kde je jasně vidět, že modlit se k desítce můžeme dál.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti

Takže vůz představený v Detroitu [celá zpráva] byl skutečným sériovým vozem, který půjde do výroby a ještě tento podzim. [celá zpráva]

Nový model bude disponovat novým systémem na řízení trakce S-AWC, poslední generaci AWD systému s redirekcí distribuce točivého momentu (s aktivním diferenciálem ACD) i brzdné síly a spoustou hlídací elektroniky. Ta nebude do vozu ale moc zasahovat, jen pomůže v nejzazších situacích usměrnit vůz do správného směru.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti

Zatím nejsou známé žádné výkonové parametry motoru. Víme o něm, že bude mít hliníkový blok i hlavu válců, variabilní časování ventilů MIVEC a stejný objem motoru jako dnes - 2,0 l. Vůz bude mít zatím pouze šestistupňovou manuální převodovku, později se objeví snad i dvouspojková, extra rychlá DSG. [celá zpráva]