Článek
Statistika uvádí, že například v Chevroletu Blazer ve třídveřovém provedení ve výrobních letech 2001-2004 zemřelo 232 lidí na jeden milión registrovaných vozidel. Jako takový vyšel ze statistiky Chevrolet Blazer nejhůř.
Na druhém konci statistiky figurují Chevrolet Astro, Infiniti G35 či sedmičkové BMW. Je zajímavé pozorovat tabulku, která ukazuje, že evropské automobily se usazují na spodních příčkách (Mercedes E, BMW X5, Audi A4) stejně jako luxusní japonské vozy, opačný pól okupují především americké automobily převážně menších rozměrů. Chevrolet Blazer vyčnívající na vrcholu tedy asi nebude skutečně moc bezpečný, když jej porazil na hlavu i Chevrolet Cavalier.
Nejvíc mrtvých na jeden milión automobilů | |
Model | Počet mrtvých |
Chevrolet Blazer | 232 |
Acura RSX | 202 |
Nissan 350Z | 193 |
Kia Spectra | 191 |
Pontiac Sunfire | 179 |
Kia Rio | 175 |
Chevrolet Cavalier | 171 |
Mitsubishi Eclipse | 169 |
Dodge Neon | 161 |
Pontiac Grand Am | 160 |
Chevrolet Cavalier | 150 |
Ford Mustang | 150 |
Ford Ranger | 150 |
Mazda B Series | 147 |
Mitsubishi Eclipse | 146 |
Mitsubishi Montero | 146 |
Nejméně mrtvých na jeden milión automobilů | |
Model | Počet mrtvých |
Chevrolet Astro | 7 |
Infiniti G35 | 11 |
BMW 7 | 11 |
Toyota 4Runner | 13 |
Audi A4/S4 Quattro | 14 |
Mercedes E-Class | 14 |
Toyota Highlander | 14 |
Mercedes M-Class | 14 |
Toyota Sienna | 17 |
Honda Odyssey | 17 |
Lexus ES 330 | 18 |
Lexus RX 330 | 18 |
Toyota Sequoia | 18 |
Honda Pilot | 19 |
BMW X5 | 19 |
Proti statistice však mluví několik drobností. nezahrnuje v sobě totiž žádné statistické vyrovnání průměrného věku řidičů, druhem určení automobilů, chová typického řidiče určitého druhu automobilů (například člověk v Nissanu 350Z asi pojede rychleji než ve velkém Chevroletu Astro) apod.
Přesto je statistika jistě zajímavá a kdyby se udělala i v českých zemích, možná bychom se dočkali zajímavých čísel. Byla by Škoda 120 nejnebezpečnější, nebo by své pasažéry hýčkala?