Ty se prý nejčastěji přihodí právě za jasného dne, přesněji za letního odpoledne mezi 14. a 19. hodinou. Ministr dopravy Jerzy Polaczek doufá, že díky svícení ubude až 15 procent srážek mezi automobily a až třetina havárií motocyklistů.

Polští experti také vyčíslili, že jízda s neustále zapnutými reflektory se průměrnému motoristovi ročně prodraží o 100 až 200 zlotých (zhruba 730 až 1460 Kč).

Příslušná novela silničního zákona rovněž pozměnila pravidla jízdy v polských tunelech - řidič osobního auta či lehké dodávky si bude muset udržovat nejméně padesátimetrový odstup od vozidla před sebou, řidič autobusu či kamionu pak 80 metrů.

V České republice platí povinnost celodenního svícení bez ohledu na roční dobu od loňského 1. července.

Podle Evropské unie zachrání svícení v celé unii za rok až 2000 životů, odpůrci tohoto kroku však oponují, že kupříkladu v Dánsku se naopak zvýšil počet nehod s účastí chodců a rovněž stoupá spotřeba paliv a tím i emise škodlivých zplodin.