Pod kapotou tohoto pickupu je upravený "macek" V8 5,4 l Triton s trojicí ventilů v každém válci. Propanová verze LPI(TM) musela být silně upravena, aby dokázala nové palivo už jen dopravit do válců. Propan se uchovává ve speciální prstencové 75litrové nádrži, která je umístěna pod podlahou vozu. Pokud by někdo chtěl větší dojezd, může dostat nádrž o objemu 190 l, která však už zabere kus ložného prostoru. Už čerpání propanu je obtížné, takže nádrž má několik ventilů zajišťující bezpečnost - propan nesmí přetéct, vytéct, nádrž musí být několikanásobně chráněna proti porušení a v případě nehody se automaticky uzavírá.

Speciálním podávacím čerpadlem se pak propan vhání ke zvláštním vstřikovačům (systém lze přirovnat k dvousystémovému spalování zemního plynu) a řídící jednotka velmi jednoduše pozná, které z paliv zrovna teče do válců. Řidič má totiž na výběr mezi klasickým benzínem a propanem a může si mezi nimi vybírat přepínačem na přístrojové desce vozu.

Výhoda tohoto ekologického paliva je v tom, že výkonové charakteristiky se proti benzínové verzi vůbec nezměnily.

Propan jako LPG

Propan lze přirovnat k našemu LPG (Liquefied Petroleum Gases). Tyto zkapalnělé ropné plyny v sobě obsahují sice velké procento propanu, ale propan použitý v USA je o něco čistší.

Zásadní nevýhoda propanu je jeho snadná výbušnost ve směsi s kyslíkem a také jeho slabé narkotické účinky. Zásadní výhodou ovšem je možnost jeho zkapalnění a udržení v tomto stavu už při nízkých tlacích.