Hlavní obsah

BMW představilo oficiálně M3

Novinky,

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Již třetí článek o BMW M3 znamená, že značka má skvělou marketingovou strategii. O voze se stále píše a pořád je co. Tento článek je poslední z řady představovaček vozu - nyní už je automobil odhalený kompletně.

Článek

Tak je to jasné. BMW na ženevském autosalonu sice ukázalo pouze koncept modelu M3, [celá zpráva] ale od sériové podoby se liší asi jen lakem. Zákazníci se tak dočkají všech efektních kousků, jako jsou výdechy na kapotě se střední boulí pro motor, nebo parádně vykukující čtveřici výfuků pod zadním nárazníkem. Také se objeví střecha z uhlíkových vláken, která celkem slušně snižuje hmotnost vozu.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti

Ovšem uhlíkový kompozit najdeme i v interiéru, kde je jím obložena přístrojová deska a výplně dveří. Jinak je to všude standard - sportovní sedadla, řadicí páka, kam oko dohlédne, tak se skví logo M...

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti

Ovšem pro krásu nápisů si asi jen málokdo tohle auto koupí. Především to bude síla motoru a parádní přesnost podvozku. O agregátu jsme už mluvili, [celá zpráva] takže jen útržkovitě - výkon 309 kW, omezovač nastavený na 8300 ot./min, točivý moment 400 N.m v 3900 ot./min, ale 340 N.m je k dispozici již ve 2000 ot./min.

Tyto hodnoty jsou jistě pěkné, ale podívejme se na jízdní výkony. Maximální rychlost je opět elektronicky omezena na 250 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne M3 za 4,8 s a spotřeba díky přehršli "ekologických" fines klesla na 12,5 l na 100 km. (porovnejte s představeným tuningem BMW Alpina B3 Bi-Turbo)

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti

U BMW M3 ale nezůstalo jen u instalace osmiválce. Upraveny musely být všechny součásti. Tak například podvozek byste nepoznali. Celohliníkové nápravy jsou vyztuženy, tlumiče mají třístupňové nastavení tuhosti a šestistupňová manuální převodovka dostala sevřené sportovní převody (se stálým převodem 3,82:1) a vlastní chlazení oleje. Zadní diferenciál má zvýšenou svornost a dokonce jej lze pro maximální přenos točivého momentu elektrohydraulicky zcela uzavřít.

Pro zájemce o větší fotografie použitelné jako pozadí na plochu monitoru přidáváme dva snímky o rozlišení 1280 x 1024 px. Pokud na obrázek poklikáte a rozbalíte do původní velikosti, již není problém prostřednictvím rozbalovacího menu v pravém tlačítku myši obrázek stáhnout do počítače.

Reklama

Související témata:

Související články

Nové technické informace o BMW M3

BMW M3 je pro mnohé z automobilových fanoušků naprostý vrchol automobilové blaženosti. Na ženevském autosalonu se představil zatím jen koncept, který však...

Dvě turba pro trojku od Alpiny

Tuningová firma Alpina z německého Buchloe ve své více než čtyřicetileté historii má mnoho ukázek toho, že s turbodmychadly umí opravdu skvělé kousky....

Výběr článků

Načítám