Automobil jje se 4581 mm o 55 milimetrů delší než jeho předchůdce, šířka se zvětšila o 42 mm na 1770 mm a rozvor náprav pak o 45 mm na 2760 mm. A v interiéru je to znát. Především vzadu je citelně víc místa, než tomu bylo u například námi testovaného modelu C 320 CDI. [celý test]

Ovšem zvětšení rozměrů asi není to první, čeho si zákazník všimne. Na první pohled je totiž vidět velká příbuznost s řadou S, která je dána hodně ostrými hranami a také velkými lemy blatníků. Verze Classic a Elegance mají klasické schéma přední masky, ovšem výbava Avantgarde už je jiná. Ta dostala novou masku v jejímž středu se uhnízdil ohromný znak mercedesu. Vůz tak vypadá mnohem sportovnější.

Nové C se však vyšvihlo i v technice. Především bezpečnost je něco, čím se může skutečně chlubit. Karoserie je vyztužená ve všech směrech a očekáváme, že v Euro NCAP testech dostane plný počet hvězdiček. Vždyť má také sedm airbagů, předepínače pásů, možnost zakoupení Pre-Safe systému...

Z dalších technických fines jmenujme paket Agility Control s regulací tlumičů v závislosti na okamžitém povrchu silnice a stylu jízdy, zvýšení výkonu motorů o 13 % a snížení jejich spotřeby, nové vylepšené adaptivní světlomety a další vymoženosti.

Základní cena vozu však odpovídá jeho kvalitě a vybavenosti. Začíná na 861 000 korunách za model C 200 CDI Classic. Nejlevnější benzín C 180 Classic je o deset tisíc korun dražší.

Kompletní informace s cenami najdete v tabulce:

Technická data a ceník
Model Objem (ccm) Výkon (kW) Toč. Moment (N.m) Max. rychlost (km/h) Zrychlení (s) Spotřeba (l na 100 km) Cena za Classic (Kč)
C 180 1796 115 230 233 9,6 7,9 871 000
C 200 1796 135 250 235 8,6 7,9 917 000
C 230 2496 150 245 240 8,4 9,6 1 000 000
C 280 2996 170 300 250 7,3 9,4 1 035 000
C 320 3498 200 350 250 6,3 9,7 1 263 000
C 200 CDI 2148 100 300 215 10,4 6,1 861 000
C 220 CDI 2148 125 400 229 8,89 6,1 914 000
C 320 CDI 2987 165 510 250 7,7 6,9 1 144 000