Článek
To znamená, že s ní by se mohl vůz objevit i v České republice, kde by doplnil pětici zatím prodávaných vozů. Předpoklady pro to má - opravdu mohutné rozměry, osm plnohodnotných míst (ano, tisková zpráva opravdu mluví o osmi místech), výkonný motor a opět luxusní výbavu.
Proti Land Cruiseru nové LX narostlo do všech rozměrů, jen rozvor zůstal nezměněn. Zvětšení karoserie se opravdu hodně promítlo v prostornosti interiéru, který nyní pojme osm luxusních sedadel, takže ani v poslední řadě nebudou cestující strádat. Tato řada se dá pak jednoduše vyklopit do strany, aby bylo místo pro zavazadla. Přístup k nim pak zaručuje dvojdílná vyklápěcí zadní stěna.
:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.
Přístrojová deska v typických tvarech tvoří kombinace kvalitních plastů, dřeva, kůže a kovového obložení v rozměrech, které si evropské auto jen tak dovolit nemůže. Samozřejmostí je špičková audiosouprava (vzpomeňme jen na tu v testovacím voze GS 450h [celá zpráva]), navigační systém, čtyřzónová klimatizace a spousta dalších vymožeností. Mezi ty nejzajímavější řadíme kamerový systém, který sleduje rohy vozu při parkování a na dotykovém displeji ve středu přístrojové desky znázorňuje, zda se vůz při parkování do mezery vejde či ne.
Lexus LX 570 si dal do jména číslici, která udává objem motoru. Jedná se totiž o vidlicový osmiválec 5,7 l s pěkným točivým momentem 572 N.m a výkonem 280 kW, což je o 80 kW více, než má současný LX 470. Ve voze je nainstalován speciální systém indikace a nastavení zážehu pro lepší spálení směsi. Vůz tak splňuje americké emisní limity ULEV II.
Porovnání nového a starého Lexusu LX | ||
model | LX 570 | LX 470 |
motor | V8 5,7 l | V8 4,7 l |
výkon | 280 kW | 200 kW |
toč. moment | 572 N.m | 444 N.m |
délka vozu | 4991 | 4890 |
šířka | 1971 | 1940 |
výška | 1890 | 1849 |
rozvor | 2850 | 2850 |
délka interiéru | 3264 | 3155 |
Pozn: údaje jsou pro verze prodávané v USA |
Samozřejmostí u tohoto vozu je automatická převodovka s možností sekvenčního řazení. Proti předchůdci však dostala jeden stupeň navíc (celkem tedy šest) a výkonnější chlazení. Podvozek je elektrohydraulicky ovládaný s možností změny světlé výšky, udržování stálé pozice vozu a se sofistikovanějším kontrolním systémem. Ten by měl snižovat riziko převrácení vozu až o 30 %.
Ještě je třeba upozornit na systém ABS. Jeho řízení je spřaženo s čidly tak, že pracuje s jinou charakteristikou na různých površích. Jestliže tedy zaznamená, že kola se blokují v písku, dokáže sepnout speciální program, který upraví sekvenci spínání brzd.