Automobil, který se i přes ne zrovna úžasnou kvalitu rozšířil do celé Evropy, Asie, ale i do Afriky a Ameriky, pravděpodobně vstane z mrtvých. Samozřejmě, že už ne ve staré podobě (i když ta se dodnes vyrábí v Jižní Americe).

Nová generace by měla nahradit globální Palio, které zrovna moc neuspělo. Jižní Amerika se s ním smířila, Evropa nikoliv. Nová "jednička" by měla nabídnout lidem velikost karoserie někde mezi Pandou a Puntem a pravděpodobně se dočkáme i různých karosářských verzí.

Jeho cena samozřejmě ještě není určena, ale pokud bychom se zamysleli nad pozicí vozu v řadě fiatů, pak bychom mohli s určitostí říct, že 200 000 Kč je tak akorát.

Něco o Unu

Uno měřilo při své premiéře v roce 1983 na délku 3544 mm, na šířku 1548 a vysoké bylo 1432 mm. Pohotovostní hmotnost mělo pouhých 900 kg. Pohonná jednotka byla velmi malá: 903 ccm zvládalo výkon 45 koní. Maximální rychlost automobilu byla 140 km/h.

Později se do výroby dostaly i varianty Uno 55, 60 a 75 S s motory 1,1 resp. 1,3 litru a výkony korespondujcími s čísly v modelovém označení. V roce 1985, tedy rok po získání titulu Auto roku, dostalo Uno zcela nový motor objemu 999 ccm s označením Fire.

Vzpomeňme také na Uno jako na nositele moderní technologie, když jeho samočinná variátorová převodovka Uno-matic se po úpravách dostala i do dalších vozů.