Jako první přijde na řadu Dodge Sprinter, který dostane takzvaný plug-in systém. To je tradiční koncepce hybridu, kdy vůz je vybaven větším množstvím akumulátorů, které se sice dobíjí při cestě, ale hlavní podíl na jejich nabití má noční připojení do elektrické sítě.

DaimlerChrysler však v této době nemá dostatečně vysokokapacitní akumulátory, které by bylo možné použít. Jako hlavní zájem tak označil vývoj právě těchto zařízení. Li-on akumulátory pravděpodobně bude vyvíjet s některou z velkých specializovaných firem, protože sám na to kapacity nemá.

Výsledkem vývoje bude dodávkový automobil, jehož nosnost nebude příliš omezena a jehož akční rádius při pohonu pouze na elektřinu bude dvacet mil, tedy asi 32 km. To je podle vyjádření představitelů automobilky dostatečná vzdálenost na to, aby vůz dokázal vjet a vyjet z centra města bez nutnosti zapnutí spalovacího agregátu.

S BMW na osobáky

Již dříve DaimlerChrysler a BMW oznámili, že hybridní vozidla budou vyvíjet společně. [celá zpráva]. Jejich společným úsilím však budou hybridní mechanismy pro osobní vozy, které by se daly použít ve všech modelových řadách. Půjde především o podpůrné systémy pro zážehové a vznětové spalovací systémy, které elektromotorem budou vypomáhat spalovacímu při rozjezdech a ve výkonových špičkách. DaimlerChrysler již oznámil smělý plán, podle kterého všechny modely z jeho koncernu dostanou hybridní variantu. [celá zpráva]