Dětský zadržovací systém funguje dobře a zahrnuje v sobě všechny doporučené prvky. Vzhledem k rozměrům vozu je výborná i ochrana chodců.

Volvo XC90 je vybaveno dvojitým čelním airbagem (hrudním i břišním), hlavu-chránícím airbagem ve všech sedadlových řadách, předepínačem pásů u každého sedadla a jejich omezovače síly. V základní výbavě je také systém ABS.

Kia Sorento

Korejský terénní vůz byl testován již minulý rok, ale zklamal v jedné části testu, která se letos zopakovala. Kia využila času a zvýšila úroveň bezpečnosti pro kolena všech pasažérů. Díky přetrvávajícím poruchám nakonec Sorento obdrželo pouze čtyři hvězdičky.

V čelním testu utržil vepředu sedící pasažér větší poranění hrudníku než řidič, čemuž nezabránil ani dvojitý čelní airbag dostupný v základní výbavě. Dětský zadržovací systém chrání dětskou hlavu zepředu i z obou boků, ale děti okolo osmnácti měsíců riskují zranění hrudníku. Ochrana chodců při nárazu je minimální.

BMW X5

Od června tohoto roku má off-road od BMW instalován inteligentní systém, který je schopen si zapamatovat nastavení sedadel a bezpečnostních pásů pro každého pasažéra i řidiče a to nakonec "přičetlo" X5 několik bodů "k dobru".

I po čelním nárazu, který zcela zdeformoval čelní část vozu, šly všechny dveře normálně otevřít. Zadržovací systém funguje bezpečně, ale při čelním nárazu vysoce zatěžuje řidičův hrudník. Ochrana dětí je dobrá, ale chodci jsou na tom při střetu s X5 špatně. V základní výbavě je dvojitý čelní a boční airbag, hlavový airbag a u předních sedadel předepínače pásů a omezovače jejich síly.

Saab 9-5

Zcela jiným typem vozu je Saab 9-5, který je od června 2003 vybaven "pamatovačem" poloh pásů i sedadel pro každého pasažéra. I to mu nakonec pomohlo k získání všech pěti hvězdiček v testech Euro NCAP.

Saab 9-5 poskytuje vyváženou ochranu řidiči i všem pasažérům při čelním i bočním nárazu, což mu usnadňují čelní i boční airbagy pro řidiče a jeho spolujezdce, předepínače bezpečnostních pásů a omezovače jejich síly dostupné v základní výbavě.