Většina SUV má při střetu s dospělým chodcem nejmohutnější část karoserie ve výši boků, děti pak narazí do vozu přímo hlavou. To jsou zásadní nedostatky, na které ADAC upozorňuje. Podle něj tyto střety jsou z drtivé většiny smrtelné a děti při srážce nemají šanci téměř žádnou.

Doporučené články

Regulace EU, které mají být dokonce ještě zpřísněny, tak většina SUV nesplňuje. Automobily by měly mít měkké deformační zóny, omezení hran na náraznících a maskách automobilů, světlomety umístěné na pružných úchytech a kapoty by měly zakrývat stěrače.

ADAC sám testuje bezpečnost automobilů a poukazuje na to, že jak on, tak nezávislý zkušební ústav Euro NCAP již nějakou dobu se snaží upozornit, že SUV jsou extrémně nebezpečné. V hvězdičkovém ohodnocení se kupříkladu vyskytují dva nové vozy, které nezískali při testu střetu s chodcem ani jediný bod a tedy ani hvězdičku: Hyundai SantaFe a Jeep Grand Cherokee. Přitom jediný automobil Nissan Pathfinder získal hvězdičky tři.