Většina SUV má při střetu s dospělým chodcem nejmohutnější část karoserie ve výši boků, děti pak narazí do vozu přímo hlavou. To jsou zásadní nedostatky, na které ADAC upozorňuje. Podle něj tyto střety jsou z drtivé většiny smrtelné a děti při srážce nemají šanci téměř žádnou.

Regulace EU, které mají být dokonce ještě zpřísněny, tak většina SUV nesplňuje. Automobily by měly mít měkké deformační zóny, omezení hran na náraznících a maskách automobilů, světlomety umístěné na pružných úchytech a kapoty by měly zakrývat stěrače.

ADAC sám testuje bezpečnost automobilů a poukazuje na to, že jak on, tak nezávislý zkušební ústav Euro NCAP již nějakou dobu se snaží upozornit, že SUV jsou extrémně nebezpečné. V hvězdičkovém ohodnocení se kupříkladu vyskytují dva nové vozy, které nezískali při testu střetu s chodcem ani jediný bod a tedy ani hvězdičku: Hyundai SantaFe a Jeep Grand Cherokee. Přitom jediný automobil Nissan Pathfinder získal hvězdičky tři.