Maybach je podle některých škodolibců jen pořádně nafouknutý Mercedes třídy S. Více-méně je to pravda, a to ví i mnozí zákazníci. Už na první pohled je jasná spojitost mezi toto dvojicí automobilek. Ale jak z krize, které toto partnerství přináší?

Především žádná automobilka na světě nemůže počítat s vysokými zisky jen výrobou a prodejem jediného modelu, a to ještě na zakázku a podle přání zákazníka. Rukodělná práce je sice pěkná, ale zaplatit všechny ty exkluzivity něco stojí. A Maybach není Dacia, aby mohl prodávat vozy v množství, jako je denní spotřeba pečiva. Modely S57 a S62 tak musejí nutně dostat posilu.

Tou by mohla být v budoucnu nová řada, která by však vybočila z klasické koncepce limuzíny a nabídla by majitelům něco víc. Jednou z možností je vrhnout se do segmentu SUV. Také zde by na to byl potřebný materiál - převzít podvozek z Mercedes-Benzu GL [přečtěte si redakční test] a postavit na něj svou vlastní karoserii s extrémně luxusním interiérem. Pokud si můžeme trochu zaspekulovat, tak třetí řada sedadel by odpadla a uvolněný prostor by posloužil pro posunutí samostatné dvojice křesel dozadu, aby vznikl co největší prostor pro nohy.

O pohon by bylo také postaráno - vzal by se současný vidlicový dvanáctiválec s přeplňováním a nacpal by se nad přední nápravu. Asi samozřejmostí by bylo exkluzivní vzduchové pérování.

Kabriolet?

Další díra na trhu je v oblasti kabrioletů. Těch v luxusní třídě zrovna moc není. V lednu představený Rolls-Royce Drophead Coupé [celá zpráva] je zatím jediným konkurentem. Zanedlouho by mohl ale být další, a to přímo od Mercedesu. Koncept Ocean Drive [představení vozu] se čtveřicí dveří by ale mohl být ukázkou, jak něco podobného udělat i u Maybachu.

Kupé už se asi vyrábět nebude. Není jistě bez zajímavosti, že koncept Exelero [celá zpráva], který postavila Fulda ve spolupráci s Maybachem byl prodán a bude možná vyráběn malou soukromou firmou.