Porovnáním statistik experti zjistili, že řidiči, do jejichž vozu narazil automobil registrovaný v letech 2000 až 2003, mají o 46 procent vyšší pravděpodobnost, že zemřou, než pokud do nich narazí vůz registrovaný v letech 1988 až 1991.

Tento fakt podle britské národní Laboratoře pro výzkum dopravy vysvětluje, proč se nesnižuje počet mrtvých v automobilech při dopravních nehodách, i když celkově se počet obětí dopravních nehod snížil o více než šest procent za posledních sedm let.

Mimo jiné kvůli bezpečnostním prvkům jsou dnešní automobily podle laboratoře v průměru o pětinu těžší než před deseti lety. Na hmotnosti přidávají i požadované výkonnější motory. Například dnešní VW "Brouk" je o půl tuny těžší, než byl stejný model v roce 1976, a je také delší, vyšší a rychlejší.

Dnešní automobily mají mnohem lepší výsledky v bezpečnostních testech, než měly starší typy. Ale tyto testy měří jen to, jak automobil ochrání vlastní posádku nebo chodce. Nezjišťují, jakou škodu způsobí jinému vozidlu, konstatují experti ve zprávě o svém výzkumu.