S náhradou můžeme nesouhlasit, můžeme s ní polemizovat, ale to je asi tak jediné, co s tím můžeme dělat. Zatímco my kroutíme hlavou, Toyota s velkou pompou uvedla model Auris na evropské trhy. A od 12. března bude v celé České republice na 100 %.

Dále o Toyotě Auris/Corolla čtěte:
Ve Finsku se objeví Corolla Sedan
Prodejte svou corollu a šetřete na Toyotu Auris
Koncept Auris možná bude následovník corolly
Toyota Corolla odchází a jméno si nese s sebou

Úterní představení novinářům tak bylo vlastně ochutnávkou i pro zájemce, kteří již dnes mohou automobil objednávat u některých dealerů.

A jaká tedy Toyota Auris je? Větší - to je bez debaty. Na sice stejném rozvoru jako stará corolla je postavena karoserie, která je delší o 40 mm, o stejný kus je i vyšší a do šířky také notně narostla. Z toho profituje prostor pro cestující a zavazadla. Podle tiskové zprávy je ve voze nejlepší poměr pro kolena na zadních sedadlech a prostor pro zavazadla (350 l) ve třídě.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti

Zajímavý je také design vozu. ten vycházel však vstříc uživatelům. Nejdříve se tak konstruktéři podívali, jak by měl mít řidič co nejlepší pohodlí, uzpůsobili mu přístrojovou desku, zvedli řadicí páku do výšky, aby jí měl hned u ruky a pak se zaměřili na ostatní cestující. Ti dostali prostor a kolem něj teprve byla stavěna karoserie. Její inspirace malým yarisem i předchozí corollou je jasná. Má celkem konzervativní tvary, i když dynamika vozu nechybí.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti

Technika ve voze vyvolává rozpaky. Především podvozek. Jedná se o klasiku - vpředu McPherson, vzadu vlečená ramena s torzní příčkou. V dnešní konkurenci by však právě vzadu člověk očekával multilink, který by jistě zajistil sakra dobré jízdní vlastnosti. O to víc, že nejvýkonnější verze 2.2 D-4D se 130 kW tuto nápravu má! (proč konstruktéři tvořili karoserii pro uchycení dvou druhů náprav je stále záhadou)

Již jsme nakousli motorizace. Ta nejslabší je známá čtrnáctistovka VVT-i s výkonem 71 kW. Nad ní figuruje zcela nový čtyřválec 1.6 VVT-i s 91 kW a točivým momentem 157 N.m při 5200 ot./min.

Technické údaje
Motor 1.4 1.6 1.4 D-4D 2.0 D-4D 2.2 D-4D
Objem motoru (ccm) 1398 1598 1364 1998 2231
Výkon (kW při ot./min) 71/6000 91/6000 66/3800 93/3600 130/3600
Točivý moment (N.m při ot./min) 140/4440 157/5200 190/1800 300/2000 400/2000
Max. rychlost (km/h) 170 190 175 195 210
Zrychlení 0-100 km/h (s) 13,0 10,4 12,0 10,3 8,1
Spotřeba (l na 100 km)
Město 8,7 9,0 5,8 7,0 7,9
Mimo město 5,9 5,9 4,5 4,6 5,2
Kombinace 6,9 7,1 5,0 5,4 6,2
Rozměry (mm)
4220 x 1760 x 1515
Objem zavazadelníku (l)
350

Tři turbodiesely zastupují 1.4 D-4D (66 kW), 2.0 D-4D (93 kW) a již zmíněná "dva-dvojka". Více technických údajů najdete v tabulce.

A teď to hlavní pro české zákazníky - ceny. Základní cena je 399 900 Kč za třídveřovou karoserii v nejnižší výbavě Terra a zážehovou čtrnáctistovkou. O 10 000 Kč víc stojí "pětidvířko". Šestnáctistovka začíná na 449 900 Kč, nejmenší diesel na 459 900 Kč, vznětový dvoulitr na 554 900 Kč (5d) a 2.2 D-4D 5d je za 709 900 Kč.

Pokud si někdo brousí zuby na kombi, tak jej musíme zklamat. To zůstane pod názvem corolla, stejně jako MPV. S nástupem těchto karosářských verzí se tedy zatím nepočítá.