V roce 1993 měli Češi 2,61 miliónu aut, za dané období tak přibylo asi 1,5 miliónu aut. Naopak asi dva milióny automobilů byly z registru vozidel vyřazeny.

Téměř polovinou se na přírůstku registrovaných vozidel v uplynulých 14 letech podílel dovoz 1,638 miliónu ojetin. Hlavně zásluhou masivních dovozů starších vozů se za posledních 14 let prakticky nezměnilo průměrné stáří vozidel v Česku. To v roce 1993 dosahovalo 14 let, na konci roku 2006 se snížilo jen neznatelně na 13,87 roku. "Vývoj průměrného stáří vozového parku osobních automobilů v Česku dokazuje, že dovoz ojetých osobních automobilů pouze konzervuje a v posledním období spíše zhoršuje stávající nepříznivý stav," uvedl ředitel svazu Antonín Šípek.

Průměrné stáří dovezených ojetin činí v současné době podle Šípka asi osm let. "V případě dovozu stejného počtu ojetých aut, ale v průměrném věku sedm let, by průměrný věk vozového parku osobních automobilů v České republice byl o téměř 0,5 roku nižší než nyní.

Stejný efekt by byl dosažen v případě, kdyby alespoň třetina, tedy asi 450 000 kusů, z celkově dovezených 1 637 694 ojetých aut byla v průměrném věku pět let," uvedl Šípek.

Škoda prodala v ČR více než milión vozů

Nových aut se v Česku od roku 1993 prodalo celkem 1 897 918, z toho bylo 895 tisíc z dovozu.

Čeští výrobci aut v čele s mladoboleslavskou Škoda Auto se na prodeji nových vozů podíleli téměř 50 procenty.

"Právě v letošním lednu byla domácími výrobci překročena hranice miliónu kusů prodaných vozů na území České republiky," dodal Šípek. Téměř všechna nová auta českých výrobců prodaná v ČR vyrobila s počtem 1 000 109 vozů Škoda Auto.