Návštěvníci internetových stránek hlavního města Prahy najdou informace o úsecích, na kterých strážníci nepřetržitě sledují dodržování nejvyšší povolené rychlosti a na úsecích, kde je sledována nepovolená jízda na červenou. (Stránky se vzhledem k momentálnímu přetížení nemusí zobrazit. pozn.red.)

Součástí map jsou i aktuální čísla a statistiky, podrobné plánky sledovaných míst a také fotografie. Každý, kdo tedy neví, že například na ulici 5. května směrem do centra jeden takový radar je, si může pořádně prohlédnout dané místo.

Ostatně všechna místa průjezdných radarů jsou v reálu označena svislými značkami "Kontrola rychlosti" a na silnici jsou bílé pruhy, mezi kterými se rychlost měří.

To, že je kontrolována křižovatka kvůli průjezdu na červenou se prostřednictvím žádného značení nedozvíte.

Do konce února začne také fungovat nový radar v ulici Strakonické ve směru do centra. Jedná se o poslední část systému úsekového měření rychlosti, který v loňském roce začalo zavádět město Praha ve spolupráci s městskou policií.

Policie si systém chválí

"Je to další vstřícný krok města a městské policie směrem k veřejnosti. Mapa radarů je nejlepším důkazem toho, že primárním cílem strážníků není vybrat co nejvíce peněz na pokutách, ale především zajistit co nejbezpečnější a nejplynulejší provoz v ulicích metropole," uvedl náměstek primátora pro bezpečnost Rudolf Blažek.

"Při výběru pro umístění měřičů byla hlavním kritériem dopravní zatíženost komunikace a počet nehod. Každý nově kontrolovaný úsek, kterých je na území metropole celkem deset, a jejichž celkový počet i s dříve instalovanými zařízeními stoupne na 16, je na začátku a na konci označen příčnou bílou čarou. Řidiče, kteří nedodrží povolenou rychlost, zachytí radar a musí počítat s tím, že je může na místě zastavit hlídka strážníků," vysvětlil ředitel Městské policie hl. m. Prahy Vladimír Kotrouš.

Vlastní systém podle jeho slov vyhodnocuje průměrnou rychlost na základě jednoduchého matematického vzorce. Zjištěný rychlostní údaj díky tzv. wifi zařízení vysílá signál na mobilní stanoviště strážníků za měřeným úsekem. "Ti informaci zpracují a upozorní hlídku čekající o dalších sto padesát až dvě stě metrů dál. Řidič je ihned zastaven a pokutován," doplnil Kotrouš.