Hlavní obsah

Nový Fiat Scudo nabízí větší prostor

Novinky,

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Peugeot Expert, Citroën Jumpy a Fiat Scudo jsou jednobuněčná trojčata, která míří na světové trhy. Posledně jmenovaný Ital byl v úterý uveden oficiálně do Česka a přiváží s sebou modernější design, větší prostor a také dobrou cenu.

Článek

Fiat Scudo nabízí v nové generaci kompletně vylepšený vůz. Je to poznat už na karoserii, která je mnohem modernější (přiznejme si, že staré Scudo už vypadalo dost sešle). Základní tvar karoserie však zůstal. Tento vůz tak představuje přelom mezi menším modelem Fiat Dobló Cargo a velkým Ducatem.

K dispozici je provedení s vnější délkou od 4,80 do 5,13 m; užitečná délka nákladového prostoru činí 2,26 m (u vozů s rozvorem 3,00 m) až 2,56 m (u vozů rozvorem 3,12 m); užitečný objem činí 5,6 a 7 kubických metrů, nosnost pak 1000 až 1200 kg. Z těchto hodnot je patrné, že vůz o dost velký kus povyrostl a nabízí více prostoru pro náklad.

Využitelnost v nákladní verzi Van pak zvyšují zajímavé prvky, jako je malý průchozí otvor v dělící přepážce, kterým se mohou protáhnout až o 65 cm delší trubky, které by se nevešly na délku do nákladového prostoru.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti

V nabídce jsou verze s dvojicí či trojicí sedadel vpředu. Nákladní verze jsou však i všechny pěti- či šestimístné verze. Ty totiž disponují přepážkou, která umožňuje odepsat DPH.

Také osobní verze

Fiat připravil také dvojici osobních verzí, které nabízí pod názvy Combi a Panorama. Prvně jmenovaný nabídne až devět míst v menším komfortu, který je ve vrcholné verzi Panorama. Ta je víceméně plnohodnotným vozem pro přepravu pouze cestujících. Ve výbavě má lakované nárazníky, ABS, EBD, čtyři airbagy či autorádio. To všechno dokonce ještě ve výbavě Panorama Family, která má nad sebou ještě luxusnější Panorama Executive.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti

Trojice motorů

Vznětové agregáty jsou nyní v nabídce tři, což je sice proti čtyřem dřívějším "ústup ze scény", ale musíme si uvědomit, že všechny motory mají vyšší výkon, nižší spotřebu a emise splňují Euro IV. Scudo osazené motorem 1.6 Multijet 16v s maximálním výkonem 66 kW při 4000 ot./min a maximálním točivým momentem 180 N.m při 1750 ot./min dosahuje maximální rychlosti 145 km/h a spotřeby 7,2 l/100 km v kombinovaném cyklu.

Větší a výkonnější jsou dvě pohonné jednotky o obsahu válců dva litry a osazené turbodmychadly s variabilní geometrií. S verzí o výkonu 100 kW dosahuje nové Scudo maximální rychlostí 170 km/h při spotřebě 7,4 l/100 km v kombinovaném cyklu. Slabší varianta motoru 2.0 Multijet 16v dává maximální výkon 88 kW při 4000 ot/min (točivý moment 300 N.m při 2000 ot./min).

Co nás zajímá nejvíc - cena

Díky postupnému náběhu výroby se Fiat Scudo začne prodávat na našem trhu oficiálně až 17.2. 2007 ve verzi Van, osobní verze pak až o měsíc později. Zatím tedy byly určeny pouze ceny užitkových verzí Van. Ta základní u vznětové šestnáctistovky činí 479 000 Kč bez DPH. Nejluxusnější verze s největším délkou stojí 629 000 Kč bez DPH. Zajímavé je, že zvýšená verze Maxi s nejsilnějším motorem stojí totéž, připlácí se pouze u šestnáctistovky.

Anketa

Který z trojice vozů byste si raději koupili?
Citroën Jumpy
18,4 %
Fiat Scudo
64,3 %
Peugeot Expert
17,3 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 583 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám