Základem pro vznik nového tzv. "2-litrového" automobilu měl být jeho předchůdce tzv. "1-litrové" auto, které VW představil loni v dubnu. V tomto prototypu kapkovitého tvaru sedí řidič a spolujezdec za sebou. Dokonce při první oficiální jízdě jej řídil osobně šef VW Ferdinand Piëch. 

Jednolitrové auto realitou

Design, který VW prezentoval na první pohled vyvolává pocit, že jde o sněhový bob při klouzavém letu. Aerodynamický tvar kopíruje při jízdě vítr jako kapku deště při čemž dochází k minimálnímu tření. Neobyčejné autíčko vyčnívá nad ostatními tím, že spotřebuje pouhých 0,99 litrů na 100 km.

Sedadla řidiče a spolujezdce jsou řazeny za sebou. I tak zajišťují maximální pohodlí, jak řidiči, tak spolujezdci. Zpětná zrcátka jsou nahrazena monitorem s vnější kamerou v kabině vozu. Automobil se může pochlubit kvalitní elektronikou s nízkou schopností opotřebení, jako jsou dálkové světla Bi-Xenon, zadní a směrová světla se mohou pochlubit s LED technologí.

Přednosti jednolitrového auta

Jednoválcový dieslový motor s obsahem 0,3 litru disponuje skromným výkonem 6,3 kW/8,5 koní. Maximální točivý moment tohoto 26 kilogramů vážícího motoru dosahuje 17,4 Nm při 2000 otáčkách za minutu.

VW přišel u tohoto prototypu s výrazným odlehčením celého vozu. Přední náprava s dvěma příčnými rameny váží méně než 8 kilogramů.

 

Základní technická data
MOTOR
jedno válcový-vznětový dieslový motor s jedním vstřikováním
Obsah 299 ccm
Kompresní poměr 16,5:1
Seřízení ventilů motor s dvěma vačkovými hřídeli v hlavě válců
Váha motoru 26 kg
Výkon 6,.3 kW (8,5 koní) při 4000 otáček/min
Max. točivý moment 17,4 Nm při 2000 otáček/min  
FUNKČNÍ PLNĚNÍ / SPOTŘEBA
Nejvyšší rychlost 120 km/h
Spotřeba 0,99 litru na 100 km
KAROSÉRIE, KOLA, ROZMĚRY PNEUMATIK
Délkaxšířkaxvýška 3646x1248x1110 mm
Rozvor 2205 mm
Rozchod předních kol / předek 1000 / 810 mm
Objem palivové nádrže 6,5 litru
Hmotnost vozidla 290 kg
Zavazadlový prostor 80 litrů