Pozitivně hodnotil Dettelmann i české značky. Vozy Škoda Octavia a Škoda Fabia se umístily v horních částech žebříčku, zcela však propadly felicie.

Vítězství Opelu označil Dettelmann za trochu překvapivé, neboť ve 35leté historii zveřejňování TÜV Reportu dominovaly většinou asijské vozy. Meriva a Fusion nepatří ani mezi vozy vyšších cenových kategorií. "Je vidět, že jakost nemusí být otázkou ceny," řekl k tomu Dettelmann. Zatímco modely Meriva neprošly napoprvé technickou kontrolou v 1,8 procenta případů, u Carnivalu tento podíl činil přes 25 procent.

U starších modelů se kromě Merivy ukázaly jako nejspolehlivější ještě Porsche 911, Toyota RAV 4 a Porsche Boxster. Nejrychleji podléhají zubu času, a ztrácejí tak na spolehlivosti, vedle Carnivalu ještě starší modely Chrysler Voyager, Renault Twingo a Renault Espace. "Tyto modely měly problémy i v minulých letech," řekl Dettelmann.

Dlouhá tradice TÜV

AUTO BILD TÜV Report vydávají německé stanice technické kontroly TÜV. Technická způsobilost osobních vozidel k silničnímu provozu podléhá v Německu pravidelné kontrole a je dokumentována nálepkou na registrační značce. V případě, že technici TÜV zjistí u vozu závažné nedostatky, musí být tyto nedostatky nejprve odstraněny. Nálepka způsobilosti vozu k provozu na silnicích je majiteli vydána až po opakované kontrole.

Pro tuto zprávu jsou v průběhu celého roku shromažďovány výsledky více než 7 miliónů testů způsobilosti k silničnímu provozu prováděných u 185 nejoblíbenějších typů vozidel starých tři až jedenáct let. Na základě těchto dat jsou potom určeny vozy s nejnižší a nejvyšší mírou nedostatků. AUTO BILD TÜV Report jasně a komplexně popisuje obvyklé přednosti a slabiny testovaných modelů. Navíc obsahuje zajímavé čtení o vlastnostech a užitečné tipy pro kupce a prodejce aut.

Německý trh je z hlediska pestrosti vozového parku považovaný v Evropě za nejreprezentativnější, a proto výsledky TÜV Reportu mají široký dopad na trh ojetých vozidel v celé Evropě.