Michelin proto jako první na světě přichází s deflektorem proti rozstřikování, který umožní tyto nebezpečné situace vyloučit, neboť rozstřikování vody snižuje až na čtvrtinu.

Deflektor byl vyvinut ve výzkumném středisku Michelin a je chráněn patentem. Je tvořen lištou, která se táhne po vnější straně pneumatiky na hranici běhounu a bočnice. Funguje jako bariéra proti vodě, jenž by jinak stříkala příliš vysoko a kterou sklápí dolů, směrem k vozovce.

Tím dociluje dvou pozitivních faktorů: řidiči osobních vozidel nejsou ohrožováni vodní clonou a řidič kamiónu má lepší výhled ve zpětných zrcátkách. Tento nový systém, který nezanedbatelným způsobem přispěje k bezpečnosti silničního provozu, bude poprvé k dispozici na nákladní pneumatice 385/55 R 22,5 XFA2 Energy.

Použitím deflektoru, jak ukazují srovnávací fotografie, se rozstřikování vodní clony snižuje až na čtvrtinu. Princip deflektoru je založen v liště, která se táhne po vnější straně pneumatiky mezi běhounem a bočnicí.

porovnejte sami rozdíl

bez deflektoru

s deflektorem