Hlavní obsah

Ford Ranger je k dispozici už i v ČR

Novinky,

Nový Ford Ranger byl představen loni v Bankoku a již tehdy bylo jasné, že dříve než na začátku roku 2007 se do ČR nedostane. Nyní se tedy slib může dodržet a zákazníci si tento nový model mohou objednat za cenu od 629 900 Kč.

Článek

Ford Ranger je v nové generaci mnohem víc přiblížený pro civilního uživatele. I když je stále automobil postaven na klasickém pracovním základu (rám, listová pera vzadu, pevná zadní náprava), nabízí lepší vzhled připodobněný muskulaturním SUV a 4x4 a interiér splňuje více požadavků i pro osobní využití.

Přídi vozu dominují rozlehlá kapota a velká mřížka chladiče, zatímco výrazné lemy blatníků chrání karoserii a zdůrazňují masivní profil Rangeru. Dělený přední nárazník s integrovanými světlomety do mlhy byl navržen tak, aby nedošlo k jeho poškození při jízdě mimo zpevněné komunikace. Kabina má tři různé varianty - klasickou dvoudevřovou, prodlouženou se sedadly 2+2 a dvojicí pomocných dveří uchycených vzadu a čtyřdveřovou.

Nejkratší kabinu a nejdelší ložný prostor má klasický Single Cab

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti

Bočnice nákladového prostoru jsou o 60 mm vyšší a nabízejí tak ještě více prostoru pro všechno, co do něj naložíte. Objem korby narostl o 166 litrů na současných 1266 a majitelé mohou počítat s užitečným zatížením až jednu tunu.

Silnější motor

Nový Ford Ranger je poháněn zcela novým turbodieselem Duratorq TDCi 2,5 l se vstřikováním common-rail. Motor dosahuje vyššího výkonu 105 kW při 3500 ot./min i točivého momentu 330 N.m v 1800 ot./min při nižší spotřebě. Turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek rozváděcího kola poskytuje plošší křivku točivého momentu a rychlejší odezvu na plyn.

Vyšší točivý moment nových motorů TDCi si vyžádal zesílení osvědčené pětistupňové převodovky. Dvouhmotový setrvačník, trojité synchrony a série dalších vylepšení přispívají ke kultivovanějšímu projevu celého převodového ústrojí. Dráhy řazení jsou srovnatelně krátké jako v běžných osobních automobilech.

Za normálních podmínek je točivý moment přenášen pouze na zadní nápravu, což pomáhá šetřit palivo a snižovat opotřebení pohonné soustavy.  Pro jízdu v terénu či po kluzké vozovce může řidič zvolit pomocí ovladače na palubní desce pohon 4x4 a pro ty nejobtížnější podmínky je k dispozici i redukce. Pro lepší přenos výkonu je ve voze instalován i samosvorný diferenciál.

Reklama

Související témata:

Související články

Nový Ford Ranger přijde do ČR v roce 2007

V Thajsku byl představen nový Ford Ranger. Další generace oblíbeného pick-upu s terénními schopnostmi získala robustnější karoserii, modernější vzhled a více...

Výběr článků

Načítám