Hlavní obsah

Jihokorejští zaměstnanci Hyundaie stávkují

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

SOUL

Zaměstnanci automobilky Hyundai začali stávkovat za zvýšení prémií za minulý rok. Jen v pondělí zavře na osm hodin své brány trojice výrobních podniků. Stávka je koncipována jako částečná, což znamená, že výroba v automobilce se nezastavila úplně. Stávka se týká pouze jihokorejských továren.

Článek

Zaměstnanci největší jihokorejské automobilky Hyundai Motor zahájili stávku kvůli sporu o výplatu prémií. Stávka je koncipována jako částečná, což znamená, že výroba v automobilce se nezastavila úplně. Během pondělí nebudou po dobu osmi hodin pracovat zaměstnanci tří továren Hyundai.

Stávku minulý týden odsouhlasili zástupci odborů a mluvčí automobilky Jake Čang dnes potvrdil, že stávka začala. Hyundai sice požádal soud, aby zaměstnancům hlavní továrny nařídil návrat do práce, žádné rozhodnutí ale v této věci zatím nepadlo.

Stávky jsou tradicí

Stávky jsou pro Hyundai jedním z hlavních problémů, s nimiž se potýká. Od roku 1987, kdy byla ustavena odborová organizace, odboráři svolali alespoň jednu stávku v každém roce s výjimkou jednoho.

Podle nynějšího stávkového rozvrhu se zaměstnanci v úterý vrátí do práce, ale hned ve středu budou stávkovat znovu. Stávku dokonce rozšíří na 12 hodin v každé ze tří továren, o dalším postupu ale rozhodnou až ve středu, uvedla agentura AP.

V odborech je sdruženo asi 44 000 zaměstnanců automobilky a nynější stávku v pátek jednohlasně odhlasovalo asi 400 zástupců. Zaměstnanci, kteří jsou sdružení v odborech, střídavě odmítají pracovat už od 28. prosince loňského roku. Zaměstnavatel jim vyplatil prémie ve výši jednoho měsíčního platu, což je prý méně, než na čem se s ním dohodli.

Zástupci automobilky přiznávají, že se s pracovníky dohodli na vyšších prémiích, jejich výplata ale prý byla vázána na splnění určitého počtu vyrobených vozů. Vzhledem ke stávkám z loňského roku ale zaměstnanci nevyrobili tolik automobilů, kolik bylo dohodnuto, takže jim zaměstnavatel prémie snížil.

Hyundai se ale musel potýkat i s dalšími problémy, včetně skandálu, kvůli němuž se ocitl ve vězení hlavní šéf Čong Mong-ku. Ten vytvářel tajné fondy, které měly sloužit k podplácení vlivných lidí. Čong byl v červnu propuštěn na kauci, ale už toto úterý by měl stanout před soudem.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám