V osobních automobilech tak značka Ford bude mít dieselové zastoupení v největší a nejtěžší řade pickupů F-series. Vývoj motorů se prý nevyplatí, když emisní limity jsou vyšší, než je možné současnými technologiemi dosáhnout.

Ford se hodlá zaměřit na ostatní druhy pohonů a rozvoj stávajících, jako je lepší víření paliva ve válcích, zlepšení přeplňování, zavedení přímého vstřikování a vývoj hybridních pohonů. Samozřejmostí jsou pak také výzkumy v oblasti bezemisních automobilů (Zero-Emission Vehicles), které mají v USA největší budoucnost, protože se jim některé státy snaží poskytnout co nejlepší podmínky. To znamená, že mají minimální sazby daní, volný vjezd do center měst i při kritických hodnotách smogového znečištění (Los Angeles) a volná parkovací místa.

Ne každý dieselům nevěří

Většina značek se však hodlá do čistých turbodieselů vrhnout. Silně "na pilu" tlačí Mercedes-Benz se svými extra ekologickými motory se vstřikováním močoviny, které mají značku Bluetec [celá zpráva]. Tyto agregáty se mají objevit i v dalších modelech koncernu DaimlerChrysler.

GM již dnes vyvíjí několik druhý turbodieselů, jenž by měly postupně nahrazovat gigantické velkoobjemové osmiválce v pickupech a terénních vozech, které dnes již nesplní žádnou z ekologických norem [celá zpráva].

Samozřejmě, že i další automobilky se snaží vyvinout a představit své vozy s naftovými motory. Mitsubishi přijde s vlastním velmi ekologickým "nafťákem" v roce 2010 [celá zpráva], Toyota by měla mít svůj čistý agregát v USA představit snad již příští rok a Nissan zatím pouze oznámil, že motor je v přípravě.