Dovoz ojetých osobních aut loni vzrostl o 30 procent na rekordních 183 143 vozů.

Opět vede Škoda

Jako obvykle je na prvním místě mezi prodanými novými osobními vozy značka Škoda, kterou si za rok 2006 pořídilo 51 833 českých zákazníků (41,81 % trhu).

Minulý rok přitom Škoda Auto prodala 56 743 vozidel s obchodním podílem 44,55 % trhu. Opět tedy domácí automobilka ztratila několik procent, i když výraznější nárůst je po přidání kategorie N1, tedy vozidel s odpočtem DPH. Tato vozidla určená pro podnikatele jsou zařazena mezi lehké užitkové automobily, v nichž Škoda opět vede s 11 835 kusy.

Na dalších místech mezi osobními vozy pak figurují značky Renault, Volkswagen a Hyundai. Všechny si tak udržely svoje příčky z minulého roku.

Počet prodaných vozů a podíl na trhu automobilek v roce 2006
pořadí značka prodaných vozů podíl na trhu
1. Škoda 51 833 41,81 % 
2. Renault 8156 6,58 % 
3. Volkswagen 7116 5,74 % 
4. Hyundai 6028 4,86 % 
5. Peugeot 5772 4,66 % 
6. Ford 5414 4,37 %

Nejpočetnější jsou malé vozy

Z hlediska segmentů vozidel zůstává zachován největší podíl malých vozidel (mini + malé) s podílem 53,47 %, kde nejpočetnějším automobilem je Škoda Fabia  (32 914 ks), dále Renault Thalia (2 714 ks), Hyundai Getz (2 610 ks), Toyota Yaris (2 392 ks), Peugeot 206 (2 187 ks) atd.

Následuje střední třída s tržním podílem 17,27 % v pořadí Škoda Octavia (14 608 ks), VW Passat (1 727 ks), Ford Mondeo (709 ks) atd. V nižší střední třídě (podíl 13,73 %) je pořadí: VW Golf, Dacia Logan, Ford Focus, atd.

Dále následují třídy : MPV - 8 215 ks ( 6,63 %),  vyšší střední - 3 530 ks (2,85 %), terénní - 3 141 ks (2,53 %), sportovní - 709 ks (0,57 %) a luxusní - 419 ks (0,34 %). Nezařazeno - 3 244 ks (2,62%).

LUV: Volkswagen přeskočil Ford

V lehkých užitkových vozech nastala změna. První pozici sice obsadila Škoda s téměř čtvrtinovým podílem, ale místo druhé pro sebe získala značka Volkswagen s 6 018 prodanými automobily (podíl 12,16 %) a až za ní se objevuje dlouhodobá dvojka Ford s 5 575 prodanými vozidly(11,26 %).