Facelift Volkswagenu Touareg se dotkl nejen přední části, kde zůstala zachována pouze kapota, ale i zádi. Zde to tak výrazné není, ale přece jen můžeme najít změny na zadním spoileru či světlech.

Také pod kapotou se objevují nové prvky, které řadí vůz mezi špičku. Touareg může mít adaptivní tempomat s automatickým udržováním bezpečné vzdálenosti od vozu jedoucího vpředu, systém sledování  jízdního pruhu aj. Také nabízí upravený systém ABS, jenž dokáže zkrátit brzdnou dráhu vozu na nezpevněném povrchu až o 20 %. Inovativní systém kontroly trakce ABSplus má nahrnovat částečky nepevného povrchu před částečně zablokovaná kola, čímž vytváří jakýsi brzdicí klín, který podstatně zvyšuje intenzitu brzdění, aniž by snižoval stabilitu a řiditelnost vozu.

Upraven byl také pohon Touaregu, který nyní může dostat první zážehový vidlicový osmiválec s přímým vstřikováním paliva FSI značky Volkswagen. Nový motor V8 FSI dodává výkon 257 kW a maximální točivý moment 440 N.m. Nabídku zážehových jednotek doplňuje motor V6 FSI s 206 kW. K dispozici jsou i tři přeplňované vznětové agragáty s přímým vstřikováním TDI, které jsou všechny sériově opatřeny částicovým filtrem DPF.

Cena faceliftovaného Volkswagenu Touareg začíná na českém trhu na 1 293 300 Kč, jsou však nabízeny i modely se zvýhodněnou výbavou.