"Známky nadbytečné kapacity se již objevily a mohlo by se to zhoršit," uvedla plánovací a reformní komise. Dodala, že zlepšení struktury automobilového průmyslu je naléhavým úkolem. Čína je dnes druhým největším trhem s automobily na světě po Spojených státech.

K vládnímu souhlasu s výstavbou nové automobilové továrny nyní bude zapotřebí, aby prodej žadatele v uplynulém roce přesáhl 80 procent jeho výroby. Komise rovněž varovala, že nebude váhat s uzavřením podniků, které opakovaně nedosáhnou plánovaného prodeje. Automobilky mají v současnosti v Číně kapacity pro výrobu osmi miliónů vozů ročně. Další kapacity pro 2,2 miliónu vozů ročně jsou navíc ve výstavbě.

Čína patří mezi nejrychleji rostoucí trhy s automobily na světě. To přitahuje zahraniční automobilky, které v této zemi investují do výroby miliardy dolarů. Česká Škoda Auto minulý měsíc na pekingském autosalonu oficiálně představila model Octavia určený pro čínský trh. [celá zpráva] Ten se začne vyrábět ve druhém čtvrtletí 2007 ve společném šanghajském podniku mateřské společnosti Volkswagen.