Škodě Roomster jsme věnovali samostatný článek [celá zpráva], takže v tomto se budeme věnovat zbylé trojici.

Kia Magentis

Korejský vůz měl stejně jako u Škody Roomster odklad po prvním neúspěšném pokusu. Tehdy se airbag dostatečně nenafoukl a cestující narazili do přístrojové desky. Navíc se pedálová skupina příliš posunula do prostoru pro cestující. Právě tato chyba se vyskytla i při opakovaném testu, takže vůz získal čtyři hvězdičky z pěti při ochraně posádky.

Vůz dostal průměrné ohodnocení tří hvězdiček za ochranu dětí a velmi slabé ohodnocení jediné hvězdičky ze čtyř v ochraně chodce.

Hyundai Santa Fe

Velké SUV dostalo čtyři hvězdičky, ale pětihvězdičkové ohodnocení mu uniklo jen o vlásek, když se okenní airbag nenafoukl přesně tak, jak měl, a bodové ohodnocení tak zůstalo těsně pod požadovanou hranicí.

Čtyři hvězdičky z pěti získala ochrana dětí, kdy prohřešky jsou pouze ve značení, ne v technických nedostatcích. To se ovšem nedá říct o srážce s chodcem. Santa Fe v tomto testu nedostalo dokonce žádnou hvězdičku, což je v moderní době velká ostuda. Kdybychom alespoň mohli říct, že k jedné hvězdičce měl vůz blízko... Jenže bohužel ani to nejde - SUV nedostalo dokonce ani jediný bod, což z něj činí nejnebezpečnější vůz pro chodce.

Toyota Auris

Nástupce corolly se tradičně nepotýkal s žádným výrazným technickým problémem ani případným ohrožením pro posádku, děti či chodce. V nárazových testech při ochraně posádky získal vůz 94 % bodů v čelním nárazu a 100 % bodů v bočním, což dalo 5 hvězdiček.

U ochrany dětí je možné opět vytknout jen označení uchycení sedadel ISOFIX. K chodcům je ohleduplný nárazník, kapota už tak "pohodlná není.

Vyhodnocení crashtestů - počet získaných hvězdiček/max. počet
vůz ochrana posádky ochrana dětí ochrana chodců
Škoda Roomster 5/5 4/5 2/4
Kia Magentis 4/5 3/5 1/4
Hyundai Santa Fe 4/5 4/5 0/4
Toyota Auris 5/5 4/5 3/4
Zdroj: Euro NCAP