Čelní srážka vozu s překážkou o 40 % přesazenou v rychlosti 64 km/h zvládl vůz na výbornou. Získal celkem 88 % bodů, což stačilo na maximální počet pěti hvězdiček. Volant se do prostoru pro cestující neposunul ani o milimetr, zato o 14 mm vlevo a 5 mm vzhůru vybočil sloupek řízení. To však nezpůsobilo žádný kontakt s řidičem ani nevychýlilo volant z ideální polohy. Proto se figurína nestřetla s tělesem volantu, což je pokládáno za základní předpoklad pro přežití.

Dále čtěte:
O systému nárazových testů
Crash test Škody Octavia

Řidič i spolujezdec měli drobná poranění nohou a kolen. Vytýkáno je škodovce tvrdé obložení přístrojové desky, které právě tato zranění způsobují.

Boční náraz byl pro Škodu Roomster velmi dobrý, kdy i přes značnou prosklenou plochu dostal vůz 100 % bodů.

Test se musel opakovat

Proč jsou výsledky Škody Roomster zveřejněny až nyní, když vůz je již nějakou dobu na trhu je velmi prostý. V prvním testu měl totiž automobil závadu, kvůli které by mu muselo být strženo dost bodů. Tehdy při čelním nárazu totiž došlo k porušení vedení kabelů od akumulátorů, předepínače bezpečnostních pásů přestaly fungovat a airbagy vystřelily pozdě. Přitom obě tyto součásti musí fungovat správně, aby bylo možné zaručit správnou polohu cestujících a tedy plnou bezpečnost.

Kabely se přerušují dál, auta do servisů nejdou

Zkušebna však povolila úpravy na voze a opakování testů. Škoda Auto tak upravila vedení kabelů a dala do palubní desky kondenzátory, které zajistí přísun energie i při výpadku energie. Ty pomohly i při druhém testu, kdy bylo i přes úpravy vedení od akumulátoru opět přerušeno, ale předepínače i airbagy pracovaly správně.

Škoda Auto se rozhodla, že konstrukční změny zanesené do nově vyrobených vozů nejsou důvodem ke svolávací akci již prodaných vozů. Pět hvězdiček tak mají pouze automobily, které jsou dál v řadě za VIN kódem TMBVCB5J875025783.

Ochrana chodců a dětí

Děti jsou v modelové řadě Roomster ochráněny velmi dobře. Z pěti hvězdiček získal vůz čtyři a 84 % z možných bodů. Euro NCAP kritizoval například nedostatečnou signalizaci vypnutí či zapnutí airbagu na místě spolujezdce, pokud se zde umisťuje dětská sedačka proti směru jízdy. Při srážce s chodcem byla Škoda ohodnocena dvěma hvězdičkami ze čtyř, když čelní nárazník je sice bezpečný, ale přední část kapoty je pro chodce nebezpečná.