Vidlicový šestiválec 3.2 V6 má díky pouze patnáctistupňovému rozevření řad válců velmi kompaktní rozměry. Pod kapotou nového Audi TT Coupé je uložený napříč ke směru jízdy.

Z klidu na stovku za 6,4 s

Další technickou specialitou šestiválce je variabilní časování sacích i výfukových ventilů a sací potrubí s proměnlivou délkou. Především díky této technologii disponuje motor 3.2 V6 nejen špičkovým výkonem 184 kW, ale především mohutným maximálním točivým momentem 320 Nm, který je k dispozici v rozmezí 2800 až 3200 otáček za minutu.

Vynikající průběh točivého momentu a vysoký výkon propůjčují novému modelu řady Audi TT špičkové dynamické parametry: z 0 na 100 km/h tento vůz zrychlí během pouhých 6,4 s, jeho maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Průměrná spotřeba přitom činí jen 9,8 l/100 km.

Revoluční šestistupňová převodovka DSG dokonale kombinuje výhody konvenčních šestistupňových manuálních převodovek a moderních automatických převodovek. Sofistikovaná konstrukce převodovky s dvojicí vícelamelových spojek dovoluje, aby v ní byly navoleny dva rychlostní stupně najednou. Například při zrychlování vůz akceleruje na nižší převodový stupeň a v okamžiku těsně před přeřazením, kdy otáčky motoru dosáhnou odpovídající výše, se v převodovce zařadí vyšší rychlostní stupeň, jehož lamelová spojka však zůstává rozepnutá. Teprve v okamžiku vlastního přeřazení se ve stejném okamžiku rozepne spojka nižšího rychlostního stupně a sepne spojka vyššího. Díky tomuto systému řazení tzv. pod zatížením nedochází k přerušení přenášeného výkonu.

Není tajemstvím, že kořeny unikátní převodovky DSG lze hledat kolem roku 1985, kdy vynikající soutěžní jezdec Walter Röhrl testoval převodovku se dvěma spojkami na svém sportovním speciálu Audi Sport quattro S1.

Převodovku DSG může řidič manuálně ovládat buď pákou voliče na středovém tunelu, nebo pomocí tlačítek přímo na volantu. Může také zvolit samočinný režim práce převodovky, a to buď běžný režim "D", nebo sportovní režim "S", při kterém převodovka odřazuje na vyšší rychlostní stupně později ve vyšších otáčkách, a naopak směrem dolů podřazuje rychleji. I v automatickém modu však může řidič kdykoli zasáhnout tlačítky na volantu do práce převodovky.

Zušlechtěný podvozek

Výkonný motor nové verze řady Audi TT Coupé si vynutil změny i na podvozku. Vůz dostal dvoupístkové třmeny kotoučových brzd odvozené z modelu Audi RS 4. Vpředu má nejvýkonnější Audi TT Coupé ventilované kotouče o průměru 334 mm, vzadu pak také ventilované kotouče o průměru 265 mm. Do brzdového okruhu je standardně zařazený elektronický stabilizační systém (ESP) a brzdový asistent (BA).

Na pohled se nejdynamičtější verze řady Audi TT Coupé odlišuje od svých sourozenců pozměněným zadním spojlerem a předním nárazníkem s většími otvory pro vstup vzduchu k motoru a brzdám. I přes tyto zásahy se koeficient aerodynamického odporu vzduchu nezměnil a zůstává na výborné hodnotě cx = 0,32.

Do standardní výbavy modelu Audi TT Coupé 3.2 quattro patří také xenonové světlomety, uvnitř zaujme kulisa řadicí páky z leštěného hliníku nebo rychloměr cejchovaný do 280 km/h.

Nové Audi TT Coupé 3.2 quattro by se na trhu mělo objevit v polovině roku 2003. Jeho cena pro český trh zatím nebyla stanovena.