Nárazovými testy prošel Hyundai Sonata již dvakrát. Jeho první výsledek totiž byl ovlivněn technickými nedostatky na zkušebním voze. Proto komisaři Euro NCAP dovolili test opakovat.

V tomto posledním testu tak získal Hyundai čtyři hvězdičky za ochranu posádky. Větší nedostatky má vůz v oblasti nohou na předních sedadlech. Koleno řidiče bylo zraněno o sloupek řízení a pedály se posunuly do prostoru pro cestující o více než 100 mm. To boční náraz, který byl v první sérii testů příčinou opakování, nyní byl v pořádku a získal 89 % bodů.

Ochrana dětí ztratila body za nejasné či nesrozumitelné informační nálepky a nášivky. Například úchyty ISOFIX pro dětské sedačky na zadních sedadlech nebyly popsány vůbec.

Pří srážce s chodcem je velmi nebezpečný přední nárazník a přední strana kapoty. Naopak velmi dobře dopadla v hodnocení střední část kapoty, zvlášť pak v nejvíc nebezpečném místě u čelního skla.