Agregát v S 420 CDI (objem skutečně není 4,2 l, označení vozu se jen chtělo lišit od staršího S 400 CDI) je to nejmodernější, co dokáže Mercedes dnes nabídnout. Vstřikovače s piezoelektrickým ovládáním dokáží dodat velkou dávku paliva pod tlakem 1600 barů až pětkrát během jednoho pracovního cyklu. Dvě turbodmychadla své lopatky dokáží natáčet podle potřeby a zatížení.

Osmiválec tradičně spolupracuje s kvalitní sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-Tronic, která však musela dostat silnější spojku. Výkon agregátu 235 kW při 3600 ot./min je docela slušný, ale točivý moment 730 N.m při 2000 ot./min opravdu bere dech. Díky němu zvládne vůz zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,6 s. Maximální rychlost je tradičně omezena na 250 km/h.

Ve standardní výbavě modelu je vzduchové pérování Airmatic, PRE-Safe systém, DVD navigační a informační centrum a další. V prodloužené verzi je pak v základu kožené čalounění či el. ovládání zadních sedadel. Cena vozu zatím nebyla v ČR určena. V Německu se prodává od 84 448 eur, tedy asi 2 365 000 Kč.