Hlavní obsah

Přivítejte v Česku nový Land Rover Freelander 2

Novinky,

Land Rover dokončil obměnu nabídky modelů (o defenderu se nebavme - to je kapitola sama pro sebe) a jako poslední byl představen model Freelander ve druhé generaci, jenž se o notný kus posunul po příčkách pomyslného žebříčku kvality, technologické vyspělosti a modernizace nahoru.

Článek

Představení nového freelanderu bylo pro automobilku opravdu radostné. Zájem, který vůz vyvolal, nikdo nečekal, ale to bylo pouze do doby, než byla známá cena. Jelikož nyní přichází Freelander 2, můžeme prozradit, že i v České republice se cena vyšplhá o dost výš, než tomu bylo dosud. Za základní vůz si budete muset připravit 899 000 Kč. Za to však dostane zákazník o dost víc, než tomu bylo u minulé, sice oblíbené, ale dost kritizované generace.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti

Nová tvář, nová technika

Freelander je kompletně nový. Samonosná karoserie je větší ve všech směrech a pro majitele je tím pádem i dobrá zpráva, že uvnitř vůz povyrost o dost slušný kus. Tady už může i vzrostlý Čech usednout na zadní sedadla bez obav o kolena a hlavu.

Hlavní pokrok je ale v technice. Předchozí generace byla vyloženě stylová a v terénu se necítila zrovna extra pohodlně.

Freelander 2 však disponuje novým systémem Terrain Response, který známe z velkých, luxusnějších a hlavně o dost dražších sesterských modelů Discovery a Range Rover. Ten dokáže ideálně přizpůsobit přenos výkonu na kola, ABS, ETC a ESP jízdním podmínkám. Navíc má velmi potřebný systém RSC, tedy kontrolu valivé stability, která snižuje riziko převrácení vozu při jízdě v terénu.

Systém Terrain Response a jeho ovladač na středové konzoli

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti

Zatím se jako pohonné jednotky pracují dvě - známý turbodiesel 2,2 l s výkonem 118 kW a točivým momentem 400 N.m při 2000 ot./min a zcela nový šestiválec 3,2 l. Ten ze sebe dokáže vyždímat 171 kW při 6300 ot./min a točivý moment 317 N.m při 3200 ot./min. Jeho kombinovaná spotřeba 11,2 l na 100 km je na daný objem velmi slušná hodnota. Šestiválec má spolupracovat pouze s automatickou šestistupňovou převodovkou, turbodiesel má na výběr i šestistupňový manuál.

Také jako N1

Nyní přichází nový Freelander na český trh a i když má celkem vysokou cenu, dovozce očekává velký zájem. Vůz totiž nabídne i vůz s odpočtem DPH, tedy s mříží za zadními sedadly, která sice nijak nepřidá na kráse, ale zavazadelník o základním objemu 755 l bude moci zákazník využít opravdu do posledního místečka pod stropem.

Reklama

Související články

Nový Freelander je odhalen

Britská automobilka nechtěl dlouho odhalit svůj nový Land Rover Freelander. Na zahraniční weby dokonce podali trestní oznámení, když si dovolili odhalit...

Výběr článků

Načítám