V současné době není v USA žádný zákon, který by ukládal výrobcům vozidel jejich maximální spotřebu, takže se zde můžeme setkat s takovými rozdíly, jako nadšené přijetí elektrosporťáku Tesla Roadster [celá zpráva] či s ohromnými pickupy a vidlicovými osmi- a desetiválci o objemech až osm litrů.

Takzvaný "40 mpg" zákon by prosadil, že nové automobily musí mít zákonem udanou maximální spotřebu, která by byla 40 mpg (viz sloupek). Otázkou však zůstává, jak by bylo možné tohoto zákona dosáhnout.

Dnešní automobilky v USA mají velmi silnou pozici, protože zaměstnávají statisíce pracovníků a taková síla nejde jen tak legislativně omezovat. Dnes se na silnicích USA objevují vozy, které mají spotřebu na poloviční úrovni. Tak například Ford Fusion (pozor, nezaměňovat s evropským nesoucí stejné jméno!) dokáže u základního čtyřválce 2.3 l ujet na jeden galon ve městě 23 mil a na dálnici 31 mil. Ani on tedy nedokáže dosáhnout 40 mpg hranici.

Ze statistiky dále vyplynuly další zajímavé závěry. Sedmdesát procent Američanů si myslí, že v dohledné době se zdraží palivo tak, že budou muset přehodnotit své priority při nákupu vozidel a 46 % si dokonce myslí, že situace drastického zvýšení přijde ve velmi krátkém čase. 45 % obyvatel změnilo za posledních šest měsíců zásadně svůj postoj ke koupi hybridních vozidel a 30 % dokonce počítá, že do tří let bude jedno z vozidel v rodině s ekologickým a palivově účinným systémem.