Hlavní obsah

Nový majitel převzal první kopii východoněmeckého sporťáku

V drážďanském dopravním muzeu byla o víkendu předána novému majiteli první originální kopie někdejších východoněmeckých sportovních vozů značky Melkus. Vyrobilo se jich kdysi jen pár desítek a byly ojedinělým osvěžením mezi pokleslou produkcí čoudících dvoutaktních wartburgů a trabantů.

Článek

Firma Melkus vyrobí limitovanou sérii 15 kopií sporťáku, který nesl označení RS 1000. Použije k tomu vesměs staré díly z vozů Wartburg.

Ferrari východu, jak se také autu přezdívalo, má žlutou barvu podobně jako italský příklad. RS 1000 z dílny drážďanské závodnické rodiny Melkus byl exotem už v dobách zaniklé NDR. První auto opustilo závod před 27 roky. Do roku 1979 se jich vyrobilo 101 a dodnes jich je pojízdných asi osm desítek.

Nyní auto čeká malá renesance. Jejich cena se pohybuje v rozmezí 48 000 až 55 000 (až 1,5 miliónu korun).

Patnáct kopií ale prý má být jen začátkem budoucí nové produkce sportovních aut u firmy Melkus. Nový model má mít až 250 koňských sil a prototyp chce rodinný podnik představit v roce 2008. Pak by auto mělo stát 70 000 eur.

U zrodu podniku stál závodník Heinz Melkus, který slavil úspěchy v barvách NDR v 50. a 60. letech. Závodní auta si budoval sám ve své dílně. Koncem 60. let ho napadlo postavit i sportovní vůz, což ale nebylo za plánovitého hospodářství v NDR jednoduché. Nakonec se to však podařilo za podmínky, že auto bude věnováno ke 20. výročí komunistického státu, které NDR slavila v roce 1969. Vozidlo se stavělo z obvyklých dílů značky Wartburg. Nyní firmu vede Heinzův syn Peter Melkus.

Reklama

Související články

Melkus RS1000: Wartburg nikdy neumírá

Automobily Melkus nejsou u nás vůbec známy. Přitom se jedná o sportovní vozy vyráběné ve východním Německu z dílů nám důvěrně známých - Wartburg a Trabant....

Výběr článků

Načítám