Hlavní obsah

Koenigsegg CCX míří za dubajskými miliardáři

Ještě není homologován pro silniční provoz, ale už je pro něj připraveno zastoupení v Dubaji. Mluvíme o kandidátovi na nejrychlejší vůz světa Koenigseggu CCX.

Článek

Když Koenigsegg ucítil zájem Bugatti o titul nejrychlejšího silničního vozu světa, začal připravovat vlastní kousek, který by útok odrazil. Švédský výrobce totiž již nějakou dobu držel tento titul a nebylo myslitelné, aby jej nějaký "špagetožrout" s německým přízvukem porazil.

Nový supersport Koenigsegg CCX má ale ambice nejen vytvořit rychlostní rekordy. Zakladatel firmy Christian von Koenigsegg doufá, že právě tenhle vůz za 550 000 euro (15 400 000 Kč) by měl rozhodnout, zda se značka stane skutečným výrobcem automobilů, nebo bude stále pracovat na kusové výrobě na zakázku.

Proto také sám osobně šel otevřít zastoupení v kraji, kde by se mohlo najít nevíc zákazníků - v Dubaji. Magnáti, kteří nikdy své automobily nevytáhnou na silnici a kochají se jimi jen ve své garáži, jsou ideálními zákazníky. Ty, kteří chtějí zkoušet maximální rychlost na pronajatém Nürburgringu a rozbijí CCX na karbonové třísky, vidí značka nerada.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti

Stále však platí, že Koenigsegg je evropská značka, která chce své stěžejní prodeje zachovat právě na starém kontinentě. Stále tedy platí, že pokud budete chtít opravdovou specialitu do svého vozu, musíte si zajet do Ängelholmu ve Švédsku. Ani čínští zákazníci, kteří mají k dispozici dvě oficiální zastoupení, nemají kompletní servis.

Co je CCX?

Ti, kteří promeškali představení supersportu Koenigsegg CCX ještě jednou zopakujeme hlavní charakteristiky. Jedná se o dvoumístný vůz zkonstruovaný podle nejmodernějších technických řešení. Monokovový základ nese pomocné hliníkovo-hořčíkové rámy, na které jsou připevněny nápravy a motor. Agregát je vidlicový osmiválec o objemu 4,7 l. Válce přeplňují dva odstředivé kompresory Rotex s přetlakem 1,2 baru.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti

Díky tomu se šplhá výkon na 592 kW při 6900 ot./min a točivý moment 920 N.m je k dispozici při 5700 ot./min. Maximální rychlost je zatím pouze ve hvězdách. Stránky Koenigseggu mluví o 395+ km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h se však ví přesně - 3,2 s. Čtvrt míle zvládne CCX za 9,9 s a rychlost při protnutí cílové pásky je 235 km/h.

Bývalý rekordman

Zatím největší rekordman ve stáji Koenigseggu je model CCR. Ten má stejný agregát, stejnou hmotnost, ale jeho jízdní vlastnosti a aerodynamika jsou na horší úrovni. Proto na okruhu Nardo zvládnul "pouze" 388 km/h. Video z překonání tohoto rekordu si můžete pustit v animaci vedle článku.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti

Anketa

Komu přejete titul nejrychlejšího silničního vozu světa?
Bugatti Veyronu
34,6 %
Koenigseggu CCX
55,8 %
Jinému
9,6 %
Celkem hlasovalo 1400 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Související články

Koenigsegg CCX je nejrychlejší na okruhu

Britský automobilový televizní pořad TopGear TV Show otestoval na okruhu nový model Koenigsegg CCX. Ten dokázal i přes počáteční problémy být na okruhu...

Výběr článků

Načítám