Nová Mazda BT-50 je automobil, který nechá konečně rozrůst velmi úzkou nabídku pick-upů v České republice. Vždyť mezi její jediné konkurenty patří Nissan Navara, Mitsubishi L200 či starší, ale stále platný Ford Ranger. Toyota svůj model Hilux k nám stále nedováží a další značky do tohoto rostoucího segmentu také nehodlají zrovna investovat.

Nová generace pořádně vyrostla. Na délku například o 700 mm nebo bočnice ložné plochy jsou o 60 mm vyšší. Současné rozměry 5075 x 1715 x 1620 mm (až 1760 mm dle použitých pneumatik) tak zaručují hodně slušnou nabídku prostoru pro posádku i náklad.

V nabídce jsou tři různé varianty kabin, které můžeme najít i u konkurence. Základem je klasická dvojkabina Regular Cab s velkou ložnou plochou (2280 x min 1092 x 465 mm). Střed tvoří Freestyle Cab, tedy 2+3 místný vůz, kde přední dveře se otevírají klasicky, zadní jsou poloviční a otevírají se v protisměru jízdy. Pro cestující nejpříjemnější je zcela jistě verze Double Cab, která poskytuje stejný komfort pěti cestujícím, jako u osobního vozu.

Klasik v technice

Vůz technicky vychází z předchozí generace, ale všechny díly jsou inovované. Na klasické rámové konstrukci je upevněn vznětový agregát, který z objemu 2,5 l vydá výkon 105 kW při 3500 ot./min a točivý moment 330 N.m při 1800 ot./min. To je o 25 kW a 64 N.m víc než v minulé verzi.

Pohon může být buď pouze na jednu nápravu, nebo s možností přiřazení přenosu síly na všechna kola. Diferenciály u obou verzí mají omezenou svornost. Přední náprava má nezávislé zavěšení, zadní je pro tento vůz ideální - tuhá s odpružením, listovými pery.

Mazda BT-50 přijde na český trh v lednu příštího roku. Ceníky ani specifikace zatím známy nejsou.